Naar Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu Naar Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

Naar Vang Vieng

Door: gerardenwill

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

08 Oktober 2011 | Laos, Vangviang

We hebben net ontbeten op het terras van ons onderkomen in VV. Uitzicht op de mooie bergen en de rivier de Nam Song. Er staken net een paar koeien over in een zijarm van de rivier, alleen hun hoeven werden nat zo ondiep is het daar. Een maand geleden stond er nog 10 cm water op het terras waar we nu zitten. Gisteren toen we aankwamen begon het net flink te regenen. Onderweg van LP naar hier ook een beetje regen gehad.
Gistermorgen werden we opgehaald met een tuktuk en naar het minivan station gebracht. Ik had de stoel voorin laten vastleggen bij de boeking en dat werkte. Even later moesten we het busje uit en naar een ander busje, teveel mensen die zich niet in één busje lieten proppen. Bagage weer boven van het busje gehaald en op een ander busje. 4 Andere backpackers dreigden gescheiden te worden, betaaalden ieder 20 dollar bij en gingen met een eigen busje!! Bagage moest weer van het busje gehaald worden, wij gingen weeer in een ander busje en moesten nog wachten op 2 pasagiers en toen ging het op weg.
De weg slecht en het uitzicht geweldig.Bij de stops troffen we mensen uit het andere busje die vertelden dat de weg tot dan toe goed was vergeleken met wat er nog kwam en ze hadden gelijk. De chauffeur moest laveren tussen de diepe gaten in de weg, modder, koeien, honden, kippen en mensen. De reis duurde 7 uur ipv 6. Ik was heel blij met mijn plekje voorin, iedereen was geradbraakt toen we aankwamen. Gerard heeft nog een paar foto's gemaakt vanuit het busje en op een plek waar we een fotostop hebben gemaakt.
Vandaag gaan we Vang Vieng bekijken en hier op het terras genieten van het fantastische uitzicht, morgen gaan we naar Vientiane.
Groetjes, ook van Gerard,
Will