Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

26 Oktober 2011 | Thailand, Bangkok

Vandaag, dinsdag, zijn we met een taxi van Kanchanaburi naar Bangkok gereden. We zijn hele kolonnes vrachtwagens geladen met zand gepasseerd; allemaal richting Bangkok. Het hotel heeft nog steeds droge voeten, maar het afwateringssysteem (riool) staat vol, zodat er af en toe vanuit de afvoerputten op straat water omhoog komt. Overal wordt er rekening mee gehouden, dat Bangkok zelf ook gedeeltelijk onder water komt staan. Maar welke gedeelten, dat weet niemand. Overal worden/zijn muurtjes gebouwd, om het water straks niet binnen te krijgen. Zandzakken liggen klaar, of zijn al in dijken aangebracht. Niet alleen bij ons hotel en in de omgeving daarvan (we zitten bijna tegen een van de landingsbanen van het vliegveld aan), maar ook in het centrum van Bangkok. Hier en daar staan ook al pompen klaar. Een vrachtwagenlading zand, die in Kanchanaburi 5.000 Baht kost, levert in Bangkok 50.000 Baht op.....
Vanmiddag in Bangkok-centrum de bestelde boodschappen opgehaald. Afschuwelijk duur (voor Thaise begrippen) Mexicaans gelunched. Hotelkamer gewisseld, omdat de airco niet goed werkte.
En nu naar bed.
Morgen vliegen van Bangkok 12:40 naar Singapore 16:05. Horloge verzetten.
Geen foto's.

• 25 Oktober 2011 - 17:16

Bibiana:

Een hele goede reis en een goede thuiskomst!

Vergeet de dikke truien niet in je handbagage te doen, de komende dagen is het hier rond de 13 graden.

Groetjes/liefs, xxx

• 25 Oktober 2011 - 20:24

Rolf En Jose En Ma:

Hebben met intresse je verslag gelezen en wensenje een goed vlucht naar huis ,hoop dat er geen overlast van water is in nederland .

• 25 Oktober 2011 - 20:58

Maria & Frans:

Hallo Gerard en Will,
    Met interessehebben we in vogelvlucht jullie reis gevolgd. Heel avontuurlijk en bij momenten verrassend spannend he !!
    Het kan niet anders of jullie houden ook aan deze reis gewelige herinneringen over.
    Zodra we jullie treffen horen we ongetwijfeld nog meer details....
    Goede terugreis en tot ziens, groetjes.
    PS. Pleunie heeft werkelijk genoten van haar reis naar Costa Rica. Het is haar heel goed bevallen: gezellig, actief en met prachtige natuur ....

• 26 Oktober 2011 - 12:12

Dorothé En Mark:

Met veel plezier jullie reisverslag gelezen. Er zitten hele mooie foto's bij, ben een klein beetje jaloers op jullie, zo lang weggeweest en weer veel gezien. Hoe gaat het met je ribben Will? José vroeg aan mij ofdat ik jullie door kon geven, dat er geen treinen rijden tussen Den Bosch en Oss. Ze zijn daar met werkzaamheden aan het spoor bezig, maar er zijn bussen ingezet, die in Oss in de Gasstraat aankomen. Kunnen jullie ongeveer zeggen hoelaat jullie in Amsterdam landen, dan kan Jose daar rekening mee houden. Misschien kun je via de mail of dit reisverslag nog reageren? Goede terug reis en we zien jullie wel weer in Schaijk. Groetjes Mark en Dorothé oh ja en Jose