Verslag nr 2 - Reisverslag uit Montréal, Canada van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu Verslag nr 2 - Reisverslag uit Montréal, Canada van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

Verslag nr 2

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

18 Juli 2012 | Canada, Montréal

Montréal was vandaag warmer en vochtiger dan ZO Azië. Iedereen hier is blij met wat regen, het is heel warm, zo'n 30 graden, een hele hoge vochtigheidsgraad, stortbuien én het was onze dag om de stad te bekijken. We hebben dat gedaan door met een toeristische dubbeldekker -hop on hop off- een stadstoer te maken. Altijd leuk maar hier ook erg duur. Samen moesten we bijna C$ 104 betalen. Het was wel inclusief een eettip: gerookte biefstuk die eerst is gemarineerd in allerlei kruiden. Erg lekker, bij Dunn's. Ook de Notre Dame bekeken: mooie kerk waar ze 5000 mensen in kwijt kunnen. Celine Dion is er getrouwd.
We hebben hier ook een hele leuke B&B: The Grove on Coursol in een ouder huis waar we het hele souterain ter beschikking hebben.
We zijn hier gisteren aangekomen nadat we vrijdag naar de cottage van George en Debbie (nicht) zijn gegaan. Deze cottage ligt achter de golfbaan aan de Lawrence River in Ganaoque (spreek uit Ga-na-no-kwee). We hadden onze eigen cabin. Uitzicht op de rivier, een boot, kayaks (die wij niet hebben gebruikt) een gezellige cottage en leuk gezelschap. Doris (nicht) en Cole (achterneef) waren er ook regelmatig. Dag 1 naar Kingston waar we zomaar een familielid tegenkwamen en dag 2 naar Boldt Castle aan de overkant van de rivier in de USA. De grensformaliteiten gingen erg relaxed en nu hebben we zomaar een visum! Er valt veel over te vertellen maar daar ben ik nu te moe voor. Misschien morgen, als er WiFi is.
Groetjes,
Will

• 18 Juli 2012 - 06:02

JOZEF EN ANS:

WAT IS DIT LEUK OM IEDERE KEER ZO,N MOOI VERSLAG TE LEZEN IK HEB HET GEVOEL NU DAT WIJ ER OOK EEN BEETJE VAN KUNNEN ZIEN AL ZITTEN WIJ HIER IN DE PEEL VEEL PLEZIER EN DE GR VOOR JULLIE SAMEN VAN ONS JOZEF EN ANS

• 18 Juli 2012 - 08:50

Eefje & Sjraar:

Wat leuk om allemaal te lezen! Ook wij zijn niet op Nederlandse bodem. Vanuit Noorwegen wensen we jullie een hele mooie trip en we kijken uit naar de volgende verhalen.

Trouwens, Gerard zal toch inmiddels wel weer de nodige foto's geschoten hebben?! Wij zijn benieuwd!

Liefs

• 18 Juli 2012 - 08:53

Henny Themmen:

Jullie snakken naar regen terwijl Holland blank staat en Amsterdam tot natste stad van Nederland is verklaard. Wat fijn dat jullie zo genieten. Waarom niet in de kayak?????
    Liefs van mij, Henny

• 18 Juli 2012 - 13:25

Bibiana:

Hoi Will en Gerard,
    Ben natuurlijk ook heel benieuwd naar de foto's. Gerard kennende zal hij al vast meer dan één hebben gemaakt :).

Hier gaat alles goed, kei-druk natuurlijk, volgende week overleg op Bronbeek. Qua werk is het drukker dan normaal i.v.m. de komst van de staatssecretaris, tussendoor ook nog versturen van jouw boeken ;). Wij hebben nog maar acht boeken over, goed hè.

Mijn nichtje Lotte, die de 18e ook komt helpen, is momenteel met haar vriend in Indonesië en van haar krijg ik ook de reisverslagen.

Rust jij ook goed uit zodat je de 18e fris en fruitig bent ;). Geniet nog lekker van jullie vakantie en kijk al uit naar verslag nr. 3.

Liefs uit het koude natte Nederland xxx

• 19 Juli 2012 - 10:31

Selma:

Hallo Wil
    Als je in een dubbeldekker een stadstoer maakt dan kan je ook met de feestdagen naar de meubelboulevard

• 19 Juli 2012 - 20:06

Jolanda:

Wat leuk dit te lezen allemaal... echt super. Hoop dat jullie genieten en moet zeggen dat het weer daar hopelijk wel beter is als hier... Wij hebben alleen wind en regen, het lijkt wel herfst af en toe. Maar bij jullie thuis gaat alles goed en is alles rustig. Geniet maar van de vakantie, het is verdiend !!
    groetjes jolanda

• 22 Juli 2012 - 08:20

Susanne Van Den Heuv:

Hoi Will en Gerard,
    Sorry, dat ik niet eerder heb gerageerd, er was iets mis met mijn computer en ik moest wachten tot Marianne en Marcel terug waren uit Engeland. Marcel had het probleem in minder dan vijf minuten opgelost.Het is wel fijn om iemand te hebben die al dat soort probleempjes oplost. Ze zijn twee weken in midden en zuid engeland geweest en het heeft echt alleen maar twee weken geregend. Pure pech! Wat leuk dat jullie in Canada zijn voor vakantie en familiebezoek.
    Gaan jullie nog naar de Rocky Mountains en naar het westen van Canada. Ik vond Canada een heel prettig land. Ik herinner me van Montreal de oude, steile straatjes met hoge oude huizen, maar vooral de ondergrondse stad, met al die winkels, theaters, supermarkten, bioscopen, banken, hotels. Je kunt daar werkelijk dagen doorbrengen.
    Ik heb met plezier naar jullie foto´s gekeken. Ik heb op Google Boldt Castle opgezocht. Wat een romantisch verhaal over George en zijn vrouw. Halverwege de bouw laten stilleggen omdat je vrouw is gestorven en er nooit meer naar toe gaan. Het kan toch eigenlijk niet romantischer.
    Er stonden op de site ook video´s, ik heb er met plezier naar gekeken.
    Geniet van jullie vakantie en ik kijk uit naar jullie volgende reisverslag.
    Groetjes,
    Susanne