zondag 20 oktober - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu zondag 20 oktober - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

zondag 20 oktober

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

20 Oktober 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Vanmorgen, op onze uitrust- en bijkomdag, om 11.30 uur met vrijwel het hele gezelschap vertrokken naar de zuidkant van het Wang Po viaduct. Een paar jaar geleden nog ruig gebied, nu ligt er een hotel, zijn er wandelpaadjes en kun je via trapjes dicht bij de eerste schragen van het viaduct komen. Felix vertelde hoe de Nederlandse krijgsgevangenen hier, in 3-ploegendienst, de rotsen hebben weggeblazen en uitgehakt, met de hand om dit stuk rails aan te leggen.
Later in de bus vertelde hij ook nog hoe ze de blindgangers die de geallieerden hadden gegooid moesten weghalen. De hemelvaartploegen werden deze groepen genoemd, nu worden hele wijken afgezet als zo'n bom geruimd moet worden.
En Gerard, ik hoor nog wel niet bij de senioren, maar was natuurlijk wel weer de eerste die op een taludje uitgleed.....Poom, onze gids van het TBRC, zei dat ze het aan Terry zou melden. Hij was er vanmorgen bij om ons even te begroeten.
Daarna zijn we met de bus naar de brug gebracht waar we (Ronald, Helma, Margriet, Henk en ik) eerst wat hebben gegeten. Ik geloof dat we voor ons eten en 3 cola's nog geen 10 euro hebben betaald.
Het grote Chinese complex aan de overkant van de rivier is klaar en het tijgertje bij de winkels ligt er nog steeds.
Met Margriet nog even naar het Japanse monument geweest en toen met een ijskoffie in de hand de bus in.
Straks eten en dan bijtijds naar bed want morgenvroeg om 8.15 uur staat de bus klaar.

• 21 Oktober 2013 - 02:15

Gerard: