Bangkok 5 november - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu Bangkok 5 november - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

Bangkok 5 november

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

05 November 2013 | Thailand, Bangkok

Zondag een boottochtje gemaakt, niet helemaal rond Ayutthaya want het water staat te hoog om onder sommige van de bruggen door te varen. Niet zo bijzonder als de vorige keer toen we ergens langs de waterkant zijn opgepikt en we met z'n tweeën waren. Nu bij twee tempels gestopt, bij de tweede zijn we niet eens gaan bekijken omdat we op een tamelijk onaardige manier te verstaan kregen dat we ?? Bath moesten betalen. Het was niet dat het duur was, of dat het wat kostte, maar de manier waaròp waardoor Gerard, Maraia uit Utrecht en ik recalcitrant werden.
Maraia heb ik later getipt om de heerlijke martabak bij de onvriendelijke islamitische mevrouw te gaan eten. Zij vond het zo heerlijk dat we recepten zijn gaan zoeken op het Internet.
De avond hebben we verder met z'n drieën doorgebracht, later kwam Nathan van het guesthouse erbij zitten. Hij liet biertjes aanrukken en had blijkbaar behoefte om z'n verhaal te doen. Waar of niet waar, het was apart en het was gezellig. Hij vertelde dat eigenaar Tony zijn zwager is (crossbrother noemde de manager het). Hij had een Thaise moeder en een Navajo vader, is rockzanger en tegenwoordig was drank zijn beste vriend. In Bangkok wonen was niet goed voor hem dus was hij hier. Met moeite kwamen we weg tegen middernacht; het personeel was al begonnen met het schrobben van de vloeren.
Gistermorgen, met de taxi die Maureen had geregeld, weer terug naar Bangkok. In het mooie huis waar zij en Sandra wonen, gezellig bijgepraat bij een lekker glaasje bubbels, nadat we Sandra van school hadden opgehaald. De school waar ze les geeft is een internationale school en het was boeiend te horen en te zien waar haar elfjarige leerlingen zich mee be hielden. Wel even wat anders dan in onze schooljaren.
Lekker gegeten in een restaurant aan de rivier en thuis tot laat foto's gekeken en bijgepraat.
Vanmorgen na een lekker ontbijt naar het kliniekje van Burungrad omdat ik zwaar verkouden ben en er bij iemand van onze pelgrimsreis een mogelijke verdenking van legionella zou kunnen zijn. Ze hadden mijn gegevens nog van lang geleden. Ik heb antibiotica en een allergiemiddel gekregen.
Met de taxi naar het hotel, we zagen het liggen maar de taxichauffeur heeft er toen toch nog een klein uurtje over gedaan! !!!
In Bangkok zijn op verschillende plaatsen weer demonstraties maar tot nu toe schijnt het rustig te verlopen.

• 05 November 2013 - 12:28

Henk Schulte:

Dag Wil en Gerard, fijn te lezen dat jullie het naar de zin hebben en het land toch weer de nodige verrassingen voor jullie heeft. Verstandig Wil dat je goed naar je verkoudheid hebt laten kijken en er bijgevollig therapeutische actie is ondernomen . Hier in Nederland heeft de herfst definitief zijn intrede gedaan en staat Sinterklaas al weer bijna voor de deur. Geniet nog maar mooi daar samen.

Hartelijke groet

Henk

• 05 November 2013 - 12:53

Elly :

Hallo vanuit een nat Oss.
    Zo te horen hebben jullie het goed naar de zin, maar opvallend dat er zoveel veranderd is.
    Het wordt meer het land van de grimlach op deze manier. Als er verder maar geen vervelende dingen gebeuren. Enne Will, goed dat je naar de dokter bent gegaan? Genoeg is genoeg en je moet wel gezond terugkomen hoor. En daar ook uit de voeten kunnen natuurlijk.
    Ben benieuwd naar jullie verdere escapades en avonturen. Groetjes voor allebei
    Liefs Elly

• 05 November 2013 - 20:45

ANS EN JOZEF VAN MUNSTER:

HALLO WILL EN GERARD VANUIT EEN HEEL TRIESTIG EN NAT PEELLAND EEN ECHTE HERFSTDAG IS HET HIER , DUS WAT DAT BETREFT MIS JE AAN HOLLAND NIETS, HET IS MAAR TE HOPEN WILL DAT JIJ WEER SNEL OPGEKNAPT MAG ZIJN , WANT ZIEK WORDEN IN DE VAKANTIE , DAT IS TOCH WEL ECHT ZONDE HOOR ,HOPENLIJK MERGEN WEER EEN BETERE DAG ,ONZE KINDEREN ZIJN NU OOK HIER VANUIT BAMBERG , EN MORGEN GAAT BJORN EEN PAAR DAGEN NAAR CHINA , EN WIJ GENIETEN VAN ONZE KLEINE ISABELLA , HET IS EEN ECHT SCHATJE, WIJ GENIETEN VAN JULLIE REISVERSLAG EN WENSEN EEN GOEDE VOORTZETTING TOE GR JOZEF EN ANS

• 06 November 2013 - 20:22

Truus En Jos:

Hallo Gerard en Will,

Dank voor jullie uitgebreide reisverslagen waarmee we nagenoeg van dag tot dag jullie belevenissen kunnen volgen. Jullie doen allerlei ervaringen op, leuke en soms ook minder positieve, maar dat hoort er kennelijk ook bij. Laat je er maar niet door van de wijs brengen. Will, je hebt wel pech met je gezondheid, maar we lezen dat je de nodige maatregelen neemt. Pas wel goed op jezelf!
    Met ons verder alles oké.
    Groetjes,
    Truus en Jos