Melville Hamilton, vrijdag 24 februari - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu Melville Hamilton, vrijdag 24 februari - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

Melville Hamilton, vrijdag 24 februari

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

24 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Hamilton

En nu dus in Nieuw Zeeland!
Afgelopen woensdag 's middags met Michelle naar een massage salon, ik voor een voet- en zij voor een lichaamsmassage. Pijnlijk, maar we voelden ons allebei lekker nadien.

Na ons afscheidsetentje in KL op woensdagavond met de familie, Mary en Chee Kong was het plan om vroeg te gaan slapen want om 3.45 zou de wekker afgaan. Maar het werd dus toch weer 00.30. Edward en Michelle brachten ons naar de Express trein en die bracht ons in een half uurtje naar het vliegveld.

Online inchecken was gedaan maar we konden geen boarding kaart printen en op het vliegveld werd duidelijk waarom. Ze moesten ons uitgaande ticket (vertrekken uit NZ) zien en dat is bij een andere maatschappij. Gelukkig had Gerard al die info op een usb stick anders had ik het uit het koffer moeten opgraven.

De vlucht was rommelig; 75 minuten vertraging omdat de bagage van 2 passagiers moest worden verwijderd en daarna stond er een file van 10 vliegtuigen om op te stijgen. Ik heb toch nog een aantal uurtjes geslapen ook al was het een dagvlucht.
Na alle douaneformaliteiten, die ook nog zeker een uur in beslag namen konden we mét sigaretten en de asem kandis verder. Je mag maar 50 sigaretten of 50 gram tabak invoeren en voedingsmiddelen is helemaal een probleem. De asem kandis (gedroogde fruitsoort voor in rendang) werd bestudeerd en veilig bevonden. Voor de sigaretten moesten we na de röntgen van de koffers overleg plegen bij een balie voor invoerrechten of vernietiging. Ik kreeg echter mijn formulier niet terug, dat werd in een bak gedeponeerd.
Ik ben dus teruggelopen om het formuliertje terug te krijgen maar dat had ik niet meer nodig zeiden ze, "all is done, you can leave...". OK, ik heb mijn plicht gedaan dus....
We werden opgewacht door Wies (zus van Gerard) en Peter en gingen op weg naar hun huis. Wegwerkzaamheden zorgden ook nog voor het nodige oponthoud en het was 5.30 uur voordat we in bed lagen.

Om 11.00 uur weer op en vanmiddag zijn we met Peter en kleindochter Harper bij José (andere zus van Gerard) en Rolf geweest. We logeren bij Wendy (dochter van Wies) en Pete (en hun klein meisje Harper) en vanavond kwamen Jacky (zus van Wendy) en vriend Andrew nog even gedag zeggen.
Morgenmiddag gaan we met Pete en Harper naar het resort van de reünie. Wendy is een van de afhalers van de groep Canadese familieleden die morgen aankomen

In Kuala Lumpur kregen we een mail dat onze treinreis met de Alpine Express is geannuleerd vanwege een grote bosbrand bij Christchurch. Er is zeker 5 weken geen treinverkeer mogelijk. De wegen in het noordoosten zijn vanwege de laatste grote aardbeving ook niet toegankelijk....gelukkig zijn er nog genoeg dingen te zien.

• 24 Februari 2017 - 12:55

Norma:

gezellige foto's. Fijn dat alles zo goed verloopt. Dompel je onder in het familie gevoel.
    Liefs, norma

• 25 Februari 2017 - 19:51

Ans:

Het is echt genieten wat jullie nu doen wel gezellig hier is vandaag de carnaval losgebarsten in de peel maar wij zijn rustig jozef is ziek dus ben ik nu met jullie aan het meereizen veel plezier gr ans

• 26 Februari 2017 - 08:34

Gerrie :

Hallo Will en Gerard.

Aan het andere eind van de wereld nu druk doende met de reünie. Fijn dat jullie het leuk hebben gehad met de familie in KL.
    Hier gaat gelukkig alles zijn gangetje, geen schokkend nieuws en het is nu volop carnaval hier.
    Dank je voor de mooie verslagen en ik kijk uit naar wat nog komen gaat.

• 26 Februari 2017 - 15:06

Arie:

NZ aankomst altijd leuk. Jammer dat jullie treinreis niet doorgaat maar had hier de grote branden bij CC al gezien. Maar zoals je zei: er is nog genoeg te doen. Een echte familie bijeenkomst in het vooruitzicht: straks wil Gerard niet meer terug haha. Veel plezier