Glenorie, dinsdag 4 april - Reisverslag uit Glenorie, Australië van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu Glenorie, dinsdag 4 april - Reisverslag uit Glenorie, Australië van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

Glenorie, dinsdag 4 april

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

04 April 2017 | Australië, Glenorie

We zitten nu op het terras met neef Richard met een fantastisch uitzicht op de omgeving, een beetje fris maar droog…..we hebben wel net een paar flinke buien gehad.
Net geluncht en nu in een diep gesprek met Richard.

Vanmorgen zijn we door Maureen en Sandra naar Berowra station gebracht waar we door Richard werden opgepikt.

In de afgelopen dagen hebben we met Maureen en Sandra het stukje oostkust van Australië verkend tussen Sydney en Lake Tuggera, een heel groot meer dat door een heel smal strookje land verbonden is met het land en met een kleine opening naar de zee.
Met de ferry vanuit Sydney waren we vrijdag al naar Manly op en neer gevaren en in de afgelopen dagen hebben we het stukje noordelijk daarvan gezien. We zijn begonnen met over de Harbour Bridge te rijden, anders dan erover lopen, maar even goed indrukwekkend.
Het stuk kust is een afwisselend landschap van kliffen en baaien met hele mooie stranden en prachtige golven.
Een paar van de plaatsen die we hebben bezocht zijn Terrigal, Crackneck, Pearl Beach, Norah Head en Copacabana, Avoca, Cook’s outlook ( ja hij was hier ook) en we zagen stranden zoals ik me Bondi Beach had voorgesteld. Maar dat ligt in de stad en was niet het eindeloze strand van mijn voorstelling.
Op de laatste dag hebben we een galerie bezocht waar prachtige foto’s hingen van een fotograaf waarvan ik de naam niet bij de hand heb en de folder ook niet zo gauw kan vinden. Er hing een schitterende foto van een gedeelte van Uluru (Ayers Rock).
We hebben hele gezellige dagen gehad met Maureen en Sandra in hun mooie huis waar we ons echt thuis hebben gevoeld en ze hebben ons veel laten zien van de prachtige omgeving waarin ze wonen.

Nu zijn we dus bij Richard en Caroline en is er eigenlijk weinig gelegenheid om een verslag te schrijven dus laat ik het hierbij.

• 04 April 2017 - 15:39

Ans:

Wat zijn jullie actieve reizigers en wat hebben jullie al veel gezien en genieten en wat fijn dat er nu ook even wat rust in kan vinden en dan weer verder reizen gr van ons uut de peel