Zaterdag 12 januari; Chumphon-1 - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu Zaterdag 12 januari; Chumphon-1 - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

Zaterdag 12 januari; Chumphon-1

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

12 Januari 2019 | Thailand, Chumphon

A-Te Hotel, Chumphon Thailand, zaterdag 12 januari 10.37

Gisteravond tegen 23.15 aangekomen in Chumphon. Bij de uitgang van het station stond een mannetje met een bord met onze naam: de afhaaldienst van het hotel. Ik had geen antwoord meer gehad op mijn email met de vraag of er ’s avonds laat nog vervoer was naar het hotel. Stiekem hoopten we op deze oplossing, fijn als het dan ook echt gebeurt.
De trein was ruim een half uur te laat, maar het was een redelijk comfortabele reis. Alleen het in- en uitstappen was een crime, smalle hoge treetjes is met koffers niet echt gemakkelijk, gelukkig dat bij het uitstappen een jongen zijn hulp aanbood.
In de trein redelijke stoelen, fans aan het planfond dus niet ijskoud, een stewardess die eten en drankjes bracht, alleen jammer dat het tegen 18.30 donker werd, dus niets meer te zien behalve mannetjes met een rode en een groene vlag op de stations.

Gisteren in Hat Yai met de tuktuk naar de markt, die Kim Yong heet, gegaan. Aardige markt, voor Gerard een tasje gekocht, ik heb een vrouwtje geholpen die een zak met iets moest omschudden in een andere zak en kreeg toen 2 van de gedroogde vruchtjes die in die zak zaten. Gerard heeft nog een hele mooie foto kunnen maken van een klein meisje dat ons met hele grote ogen bleef aankijken.
Net buiten de markt stapte Gerard op een vrucht die uiteen spatte. Broek en camera onder de smurrie en zelfs op zijn bril zat een spetter. Wonderlijk dat er een half uur later niets meer was te zien op zijn (olijfkleurige) broek.

Toen op zoek naar de ”clocktower”, met enige omwegen (en de weg vragen) waarbij we nog een tempel tegen kwamen en een pagode zagen, kwamen we bij deze klokkentoren. Zeker niet indrukwekkend, als we niet wisten dat hij er stond waren we er waarschijnlijk aan voorbij gelopen.
De tuktuk op de terugweg zette ons af aan de achterkant van het gebouw dat we als doel hadden opgegeven. Daar was een winkeltje met een broekriem waar we wel (enige) interesse in hadden maar toen ze in de gaten kreeg dat Gerard te weinig wilde betalen zei ze ”go - go”, borg de riem op en wuifde ons weg….
Nog wat gegeten bij het tentje met de heerlijke ijskoffie, die we natuurlijk ook gedronken hebben en toen op weg naar het station.
Voor degenen die van ijskoffie houden het recept: ijsblokjes, hele sterke lekkere koffie, een beetje gecondenseerde melk en een beetje gewone melk in een blender.