Maandag 14 januari; Ban Pong - Reisverslag uit Ban Pong, Thailand van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu Maandag 14 januari; Ban Pong - Reisverslag uit Ban Pong, Thailand van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

Maandag 14 januari; Ban Pong

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

14 Januari 2019 | Thailand, Ban Pong

Center Place Hotel, Ban Pong, maandag 14 januari 22.00

Na een treinreis van iets meer dan 5 1/2 uur zijn we nu dus in Ban Pong. Van hieruit kunnen we niet met de trein naar Kanchanaburi, daarvoor moeten we terug naar Nom Pladuk en dat gaan we dus niet doen… Waarschijnlijk kunnen we morgen wel een taxi regelen want ook met de bus is niet echt handig met de bagage en bovendien hebben we dan in Kanchanaburi nog vervoer nodig naar het hotel.
We hebben toch verder de hele route met de trein gedaan en dat is eigenlijk heel goed gegaan.
Hier in Thailand zijn de treinen wat ouder dan de meeste treinen in Maleisië, maar de stoelen in de 2e klas zijn goed en de verzorging is ook goed. Eten en drinken wordt voor gezorgd en meestal kregen we een apart seintje als we de eindbestemming naderden. Ze houden een hele administratie bij wie er op welke stoel zit, ik zie dat de NS nog niet doen!

Hier in Ban Pong waren wij de enige 2 passagiers die uit de trein stapten. Toen we onze informatie over de trein hadden én ik zelfs een heel spoorboekje kreeg heeft de jongen van de informatie ook uitgelegd waar het hotel was en dat was dezelfde uitleg als van een jongen die voor het station stond.
Het was daar ongelofelijk druk want er trad een band op, waarschijnlijk een of andere inzameling voor een goed doel.

Het hotel zou op loopafstand liggen en we werden door de jongen én 5 (!) politieagenten door het verkeer de goede straat in geloodst.
Het wegdek was redelijk dus de koffers rolden goed en zoals aangegeven vonden het hotel een stukje voor de ”clocktower”, een fraaie dit keer. Glitters en alle kleuren verlichting, alleen de tijden op de 4 klokken kloppen niet.
Op alle 4 de kanten staat wel al de beeltenis van de nieuwe koning die pas in mei officieel wordt geïnstalleerd.

Het hotel ligt in een overdekt winkelstraatje, aan de receptie een meisjesachtige jongen of een jongensachtig meisje. Het hotel is heel goedkoop maar heeft alles wat we nodig hebben, zelfs een doos tissues en een koelkast met 2 flesjes water erin en het ziet er heel netjes uit. Kosten 850 Bath (iets minder dan € 24,- ), zonder ontbijt.
Het was al na achten toen we gingen eten, gewoon bij een straattentje een heerlijke ”fried rice” en water, 70 Bath samen, minder dan € 2,-!
Als toetje bij een ander tentje nog ieder een wafeltje.

• 14 Januari 2019 - 14:29

Ans :

Wat een reizigers zijn jullie wel heel mooi om te lezen iedere keer en wel lekker om een keertje weer frietjes te eten geniet maar weer van jullie volgende avontuur. Gr. Van ons uit de peelm

• 14 Januari 2019 - 20:33

Betty Visschers:

Hoi Will & Gerard,
    Net even jullie verhalen van de laatste 10 dagen gelezen, lag een beetje achter, maar wat ondernemen jullie veel en door jouw verslagen Will , zijn we er gewoon een beetje bij, zo voelt het ! Geniet er nog lekker van!
    Groeten Betty

• 15 Januari 2019 - 06:57

Wies:

Jullie reis schiet al aardig op... Over het aftreden van de koning is hier wel iets gezegd, maar hiet het waarom.. Er werd wel uitgelegd dat er elke vier jaar een koning wordt aangesteld van de groep …. weet niet meer wat je het noemde, sorry. Jullie missen lekker de toestand met de Brexit, jammer he?

groetjes,
    Wies