Donderdag 17 januari; Kanchanaburi-3 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu Donderdag 17 januari; Kanchanaburi-3 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

Donderdag 17 januari; Kanchanaburi-3

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

17 Januari 2019 | Thailand, Kanchanaburi

The Bridge Residence, Kanchanaburi, donderdag 17 januari 21.45

Vandaag een dagje bij ”the bridge” rondgelummeld. Eens kijken wat er allemaal veranderd is. In elk geval is het verdoofde tijger welpje weg (net zoals gelukkig ook de tijgertempel buiten Kanchanaburi) en het gebouw is omgebouwd tot een winkelcentrum met sieraden en toeristische spulletjes van half edelsteen.

Het Japanse monument voor de overledenen van de spoorweg staat er nog hetzelfde bij.
Er zijn wat oudere gebouwen verdwenen en er wordt een vrij groot nieuw hotel gebouwd met op de begane grond een ”food court”.
Stalletje met T-shirts, hoeden en petten e.d. lijken er meer te komen terwijl de leuke stalletjes met handgemaakte tasjes e.d. minder worden en…… de vrouwtjes die dat verkopen worden echt oud.
De locomotieven en de truck die staan opgesteld zijn wat meer geroest en er zitten meer gaten in, de zijkanten van de motorkap van de truck zijn helemaal verdwenen.

Er zijn legio aanbieders van boottochtjes aan beide kanten van de brug, tegen 17.00 kwamen er een paar terug net zoals een varend restaurant, maar gelukkig zonder de blèrende muziek.
Het was eigenlijk heel rustig, wel toeristen, maar niet zo druk als we eerder gezien hebben.

Natuurlijk zijn we over de brug naar de andere kant gelopen. Aan een kant, waar eerder de koeien liepen, is het nu opgehoogd (misschien om iets te bouwen) en verderop is zelfs een echt strand aan de rivier gemaakt.
Het complex van de Chinese tempel is meer bebouwd en er is een grote bewerkte paal bijgekomen. Toen we het wilden gaan bekijken was het dicht, sluitingstijd 17.00 uur. Het was toen 5 minuten voor 17.00 uur maar misschien is het vandaag wel helemaal niet open geweest. Er hing een mededeling op de poort, in het Thais, het had net zo goed Chinees kunnen zijn, hadden we ook niet geweten wat er stond.

In de tijd dat wij er waren kwam een trein voorbij richting Nam Tok en een die daarvan terugkwam. Zij rijden heel langzaam over de brug zodat iedereen die op de brug loopt bijtijds op een van de vele uitstulpingen kan gaan staan. Natuurlijk zijn er idioten die nog heel lang blijven staan om een ”unieke” selfie te maken.
We zijn gebleven totdat de trein van 17.30 voorbij kwam en daarna met een tuktuk terug naar het hotel.