Kanchanaburi-2 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu Kanchanaburi-2 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi-2

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

24 Oktober 2011 | Thailand, Kanchanaburi

Tsja, wat doe je zoal in Kanchanaburi, als je er al twee keer geweest bent, en Will heel erg veel pijn heeft aan haar gekneusde ribben?
Niet al te veel dus.
Natuurlijk zijn we naar het Railway Museum geweest om de boeken en het Bronbeek-schildje af te geven. We kregen er een VIP-ontvangst.
Maar het toeristen-centrum hier is niet erg veranderd. De meeste guest houses, restaurantjes, massage-winkels en tour-operators zijn er in een of andere vorm nog steeds. We zijn elke dag wel een paar uurtjes uit ons resort weggeweest, al was het alleen maar om rond 3 uur wat te lunchen. En dan loop je wat op en neer. De ene dag naar de masseur en pedicure/manicure. Een keertje naar DE BRUG. Een nieuwe Chinese tempel vlak voor de oplevering. Gisteren in een kroegje het grootste deel van de rugby-finale tussen New Zealand en Frankrijk gezien. Vandaag nog een keer door het museum gelopen; Will heeft nog wat "gewerkt" met Terry Manttan. En je maakt wat foto's van dingen waar je toevallig tegen aan loopt. En veel lezen. En speculeren hoe de toestand rond Bangkok zal verlopen.

Enfin.
Vannacht is onze laatste overnachting hier. Morgen gaan we naar Bangkok. De luchthaven, het centrum van Bangkok, en de verbindingswegen op en neer worden met alle middellen droog gehouden. Dus we hebben goede hoop.
We hebben een hotel geboekt op 2 km afstand van het vliegveld voor overnachting dinsgag/woensdag. Vanmogen daarmee telefonisch contact gehad, en ze hebben nog droge voeten.
Om in Bangkok te komen hebben we gekozen voor de duurste mogelijkheid; we hebben een privé-taxi besteld voor morgenvroeg 10 uur.
Voor 1800 Baht: snel, comfortabel, niet zeulen met koffers, niet overstappen, direct naar hotel.
Morgenmiddag met de Sky Train naar B'kok-centrum om spullen op te halen bij Lek en Pinky.
Woensdag 12:40 vliegen naar Singapore; 's avonds ontmoeten we Victor en Vivian.
Donderdag vrije dag in S'pore. Donderdagavond laat vertrek naar Amsterdam.
Tot nu toe ziet alles er goed uit.
Als de dijken het maar houden....

• 24 Oktober 2011 - 11:58

Bibiana:

Geniet vooral nog van de temperatuur daar, hier is het zonnig maar toch behoorlijk koud.

Groetjes,
    Bibiana x

• 25 Oktober 2011 - 08:15

Susanne Van Den Heuv:

Hoi Will en Gerard,
    Ik heb net jullie reisverslagen vanaf 12 oktober gelezen. Het is op sommige momenten een avontuurlijke, spannende reis voor jullie. Heel vervelend voor je Will, dat door de instortende tent je een stalen (tent)paal tegen je ribben hebt gekregen. Gekneusde ribben zijn heel pijnlijk en daarbij nog moeten hoesten is geen pretje, voor je.
    Marianne, Steffie en ik zijn zondagavond thuisgekomen van een week New York . We hebben heerlijk geshopt en alles is vanaf een leien dakje gegaan. Wij hebben gelukkig geen reisplannen moeten aanpassen zoals jullie.
    Ik hoop voor jullie dat het vliegtuig naar Nederland gewoon op tijd vertrekt vanuit Bangkok. Ik duim voor jullie. Beterschap en sterkte Will.
    Groetjes,
    Susanne