1e dag in Canada - Reisverslag uit Brantford, Canada van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu 1e dag in Canada - Reisverslag uit Brantford, Canada van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

1e dag in Canada

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

12 Juli 2012 | Canada, Brantford

Achter Barbara's computer voor het 1e bericht. Wat jullie jaloers zal maken is het weer hier, droog EN warm. Tegen de 30 graden. Waar we in Nederland last hadden van te nat en te koud wordt hier "geleden" onder te warm en te droog. Het gras ziet er dor uit behalve bij de mensen die een hoop geld uitgeven aan water om te sproeien. Wij genieten in elk geval van de de warmte en we klagen niet over de hitte.
Zondag zij we vertrokken naar Kaatsheuvel voor een feestje bij Gerrie en Peter, erg gezellig en daardoor werd het ook later dan we van plan waren. Een goed begin!
Maandag naar Duinkerken, geen files bij Antwerpern, maar het was goed dat we vroeg waren vertrokken want de ferry was hardstikke vol, nog nooit zo druk gezien. Jenni geSMS't dat we op de ferry zaten. Ze bleek zich een week vergist te hebben dus er moesten snel wat planningen worden gewijzigd en chapeau voor haar improvisatievermogen: het lukte allemaal.
Drankje met Simon & Frances in de Blue Anchor, koffie bij David en Sandy en "little Theo" bewonderd toen Jody en Furro thuis kwamen. Dinsdag naar Brighton en met Duncan, Jo, Jenni en een oude vriend: Peter gegeten bij een Chinees buffetrestaurant waar we konden genieten van "All I want for Xmas" en ongeveer 4 keer "Happy Birthday" op volle sterkte. Vooraf hadden we een lekkere cocktail gedronken in de bar waar we indertijd Jenni's vrijgezellenfeest zijn begonnen.
Woensdagochtend door Duncan naar Gatwick gebracht en de lekkere kaas voor de Canadezen in zijn koelkast achtergelaten.
De vlucht naar Toronto duurde bijna 8 uur en daar stond neef Tony ons op te wachten in een knaloranje T-shirt met Holland op zijn rug, er was dus meteen gespreksstof: het Nederlandse elftal!
Bij het wegrijden wees een taxichauffeur naar de achterkant van de auto, Tony voelde niets vreemds, de achterklep was dicht dus doorgereden maar een groot aantal kilometers verderop, op een drukke snelweg met file, riep een automobilist naast ons dat een achterband bijna leeg was!!
Gelukkig was er een soort vluchtstrook en de CAA (Canadese ANWB) werd gebeld: ongeveer 20 minuten zou het duren voordat de hulp kwam. En na 20 minuten kwam er een service-auto, de band werd gewisseld en net voordat hij klaar was kwam de echte CAA. De eerste bleek een soort zzp-er te zijn die de wegen afstruint naar hulpeloze automobilisten en dan $ 80,- rekeneen voor een band wisselen. Na enige discussie werd er niet betaald maar wel bedankt en de echte CAA-er liet ongeveer 5x zij identificatiekaart zien, daar moeten we op letten!

Nu zitten we dus bij B. en T. DeBruyn, 36 Proctor Ave, Brantford, Ontario, N35 3E7. Ik hoor net dat de lunch wacht want om 12.30 vertrekken we naar Tante Oma Martha DeBruyn, 96 jaar oud.

• 12 Juli 2012 - 16:55

Joost:

Ziet er uit als het begin van een mooie reis! Veel plezier!
    Even ter zijde: Gerrie en Peter: heb ik wat gemist?

• 12 Juli 2012 - 18:07

Joke En Paul:

Hoi Will en Gerard,

fijn om te horen dat jullie het goed naar je zin hebben en ook dat jullie kunnen genieten van een heerlijk weertje!
    Wij zitten op een camping in het Vechtdal, prachtig hoor, maar het weer is niet echt stabiel.
    Morgen is de dag dat we 40 jaar geleden voor de kerk ons jawoord hebben gegeven. We gaan heerlijk romantisch dineren en met de kids in augustus een weekendje weg.
    Als jullie terug zijn drinken we er nog een borrel op!

Geniet samen en lieve groetjes

• 12 Juli 2012 - 19:09

Gerrie:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en dat het weer warm en droog is. Hier is het nu 21.05 uur en nog droog. Het gaat vannacht weer regen, maar misschien is het morgen wel droog.
    Verder gaat alles hier zijn gangetje. De politiek heeft definitief een handtekening gezet onder de nieuwe regels voor het ingaan van de AOW.

Groetjes en bedankt voor het reisverslag, altijd leuk om te lezen.

• 12 Juli 2012 - 19:13

Gerrit:

Verrassend! Geen verre oosten deze keer, maar het verre westen. Geniet ervan! Mmmmmm wilde zalm op de BBQ.

• 12 Juli 2012 - 19:40

ANS EN JOZEF:

LEUK OM JULLIE VERSLAG VAN DEZE REIS TE VOLGEN EN GEWELDIG DAT JULLIE WEER EEN WEERZIEN EN FAMILIESAMENZIJN HEBBEN ,GENIET ER ALLEMAAL SAMEN ERVAN
    WIJ GAAN VOLGENDE WEEK EEN PAAR DAGEN NAAR SCHIEDAM , OOK VOOR ONS LEUK, EN BETANIA IS NU BIJ HAAR FAMILIE IN VENUZUELA EN BJORN ZIT DEZE WEEK VOOR ZIJN WERK IN NEWYORK, EN GAAT OVER 2 WEKEN OOK NAAR DE FAMIILIE IN VENUZUELA.
    EN HALF AUGUSTUS DAN KOMT BETA VOOR 2 WEKEN VIJ ONS EN DAN GAAT BJORN NAAR AUSTRALIEE EN DAN NAAR INDIA
    GR VAN ONS UIT DE PEEL

• 12 Juli 2012 - 19:55

Dimphy:

Leuk te horen dat jullie een goede reis hebben gehad!
    Is de hoest al wat beter?

• 12 Juli 2012 - 20:50

Bibiana:

Hoi vakantiegangers,
    Ik ben nu al jaloers op jullie weer, misschien dat ik maar naar Burger's Bush ga voor de tropische warmte ;).

Leuk om jullie verslag weer te lezen, even iets anders dan inschrijfformulieren, donateurskaarten etc. Ja, je hebt werkpaarden en luxe paarden ;) maar Will ik gun het jullie van harte hoor, je hebt er ook hard voor gewerkt.

Bij Truus en Jos was het heel erg gezellig, het eten was voor herhaling vatbaar. Jos vertelde over zijn klapband en jullie vertellen ook al over een lekke band, is dat jullie connectie :) ?

Hier gaat alles z'n gangetje, druk voor de herdenking. De 1e shift is al bijna uitverkocht dus dat gaat goed.

Geniet van je eerste echte vakantiedag en ik kijk al uit naar jullie verslag. Have fun xxx

• 12 Juli 2012 - 20:50

Bibiana:

PS De schoenen zitten zaaaaaaaalig ;)

• 13 Juli 2012 - 07:43

Wies:

goed te horen dat jullie zover een goede reis hebben gehad. Nog twee weekjes en dan zijn wij ook zo ver!

• 13 Juli 2012 - 08:53

Joke:

Fijn om te lezen dat jullie een goede vakantiestart hebben gehad. En dat jullie genieten van de warmte. Onze heerlijke vakantie in de Toscane zit er weer op. De vele zonuren die we hebben gehad, maken dat we er hier weer tegen kunnen. Het was genieten samen met Maartje en Frank.

• 16 Juli 2012 - 20:56

Ineke Groengeel:

Hoi Will en Gerard
    Bij jullie is het gras kei groen en niet geel. [Het gras van de buuurman is altijd groener]
    Leuk om jullie verslagje te lezen.
    Geniet ervan en de groeten aan oma.

groetjes Ineke

• 17 Juli 2012 - 20:28

Wil En Joyce:

Hoi Will en Gerard,
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Wij zijn net terug van Wezep
    We dachten, ach laten we onze caravan op waterdichtheid testen.

Gelukkig is het gelukt.

Momenteel hebben we 4 logeetjes uit Venray.
    Ze blijven ons tweeeneenhalve week voor de voeten lopen.

Geniet van het mooie en warm weer.

Lieve groetjes uit Bergen.