Bateau Bay, zaterdag1 april - Reisverslag uit Bateau Bay, Australië van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu Bateau Bay, zaterdag1 april - Reisverslag uit Bateau Bay, Australië van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

Bateau Bay, zaterdag1 april

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

01 April 2017 | Australië, Bateau Bay

Even een korte terugblik op de laatste dagen. Gisteren was het weer heel redelijk en zijn we met de veerboot naar Manly gevaren en meteen weer terug. Het doel was niet Manly maar de boottocht met heel mooi uitzicht op de haven, Harbour Bridge en het Operahuis. De veerboot is een goedkope variant van een haven cruise. Voor de veerboot kunnen we namelijk onze Opal kaarten voor het openbaar vervoer gebruiken.

Eerst een kopje koffie en daarna de Apple Store van Sydney bezocht. Onze Mac-Air herkent sinds 2 dagen namelijk Gerards Canon 450D camera op geen enkele manier meer. Niet meer, als ze verbonden zijn met de originele kabel, niet meer als het SD-kaartje rechtstreeks in de kaartlezer van de Mac zit, en ook niet als het kaartje via een USB-kaartlees-interface wordt aangesloten. En als we geen foto’s van de camera op de Mac kunnen krijgen, dan kunnen we ook geen foto’s bij dit reisverslag zetten. Helaas was het bij Apple zo druk, dat ze echt geen tijd hadden om ons te helpen; morgen misschien, als we erg vroeg kwamen. Probleem is dus niet opgelost.
ALS IEMAND DIE DIT LEEST HIERVOOR EEN OPLOSSING (DENKT TE) WE(T)ET(N): graag reageren via reactie op dit bericht.
Net naast de Apple Store was een herenkapper waar je geen afspraak hoefde te maken. Dat kwam erg goed uit. Gerard loopt er weer toonbaar bij.

Omdat het mooi weer was zijn we ook weer terug gegaan naar Hyde Park omdat Gerard nog wat foto’s wilde nemen zonder regen.

Een late lunch cq vroeg diner om ongeveer 16.00 uur bij een Thais restaurant, omkleden en om 18.15 een taxi naar de Opera. We wilden de lift naar boven nemen en wie stapten uit de lift….Maureen en Sandra!!! Wat een verrassing! Gezellig een glaasje bubbels gedronken voor de voorstelling en daarna gingen we naar onze plaatsen. Maureen en Sandra zaten beneden en wij op de eerste rij van het balkon. Prima plaatsen, door de opbouw van het decor leek het net alsof we er recht voor zaten in plaats van de zijkant.
Het was een prachtige voorstelling. Er waren twee pauzes en de foyer geeft de indruk dat je buiten bent maar is afgesloten met glas. Vanuit de foyer ook weer een prachtig uitzicht op de Harbour Bridge, het Lunar park, de havencruise boten van Captain Cook en toen werd er ook nog een vuurwerk afgestoken…..zo wil je het zien.
Na afloop zagen we Maureen en Sandra bijna meteen weer en dat terwijl er 1500 toeschouwers zijn.
Wij zijn niet met de lift naar beneden gegaan maar buiten de trappen afgedaald; treden over de volle breedte van het gebouw.
Met een taxi (mini-van) weer terug naar het hotel. De taxi’s bij het operagebouw worden door ”personeel” geregeld.

Vanmorgen zijn we om 10.00 uur opgehaald door Maureen en Sandra. Via de Harbour Bridge zijn we Sydney uitgereden in noordelijke richting.
Na de lunch hebben we een mooie rit gemaakt door de omgeving. Mooie natuur en prachtige stranden en natuurlijk ook gezellig bijgepraat.
Vanavond lekker Indisch gegeten; zo heerlijk!

• 01 April 2017 - 14:52

Norma:

Daar heb je lang naar uit gekeken. Tosca! Een belevenis en heerlijk dat dit gelukt is in deze mooie reis.
    Geniet nog maar een beetje.
    Liefs, norma

• 01 April 2017 - 21:48

Arie:

Sydney is een superstad. Wij hebben in 2008 een excursie gedaan waarbij we de Harbour Bridge hebben beklommen ( helemaal tot boven!). Wat een uitzicht op Opeea zhouse. Jammer geen voorstelling gedaan: jullie wel. Heel bijzonder. En nu weer verder Australië in. Gelukkig toch niet teveel last van de Huricane? Nou veel plezier met koorknaap Gerard

• 01 April 2017 - 23:12

Elly:

De opera!! wat goed dat jullie toch zulke mooie plaatsen hadden. Paste goed bij je nieuwe outfit! Veel plezier en mooi weer voor de rest van de reis? Liefs Elly

• 02 April 2017 - 07:26

Wies:

Hi Gerard,

Peter heeft een pirve berichtje geschreven op Facebook en hier is Pete's suggestive:
    Hi Gerard,

Try running disk utility under Applications > Utilities > Disk Utility on your Macbook, and see if your SD card mounts at all. You can run an error / permissions check there.

Also a simple reboot of your Macbook may make the SD card visible again.

Let us know how you go.

Pete