Donderdag 3 januari; Kuala Lumpur-3, Lim family - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu Donderdag 3 januari; Kuala Lumpur-3, Lim family - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

Donderdag 3 januari; Kuala Lumpur-3, Lim family

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

03 Januari 2019 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lim family, Kuala Lumpur, donderdag 3 januari 13.40

De hulp van de aannemer van gisteren schrok zich trouwens een hoedje toen ik de deur opende: ”Aaaaah foreigner!!”. Hij was snel van de schrik bekomen en bleef vriendelijk knikken en lachen en toen ik ”bagus” (goed) zei toen hij alles netjes had geveegd straalde hij helemaal.

Nog even over oudejaarsavond: Edward had een vriend uitgenodigd die architect is en waarvan hij ook advies zou krijgen voor een verbouwing beneden. Hij kwam veel later dan afgesproken dus zijn we maar begonnen aan ons oudejaarsdiner.
Toen aan de rode wijn en om 00.00 uur had niemand van ons trek in champagne dus die ligt nog steeds koud in de wijnkoelkast. Hapjes bij de borrel kennen ze hier niet.
Vuurwerk hebben we bewonderd vanaf het balkon van de bovenverdieping. Het is hier trouwens verboden voor individuen om vuurwerk af te steken, teveel slachtoffers in het verleden.

Alyson heeft een leuk gevoel voor humor, tenminste als ze in een goed humeur is. Ze komt met hele scherpe opmerkingen, zoals gisteren bij een vraag: ”I have to put ON my GPS…”.
Ze is snel met opmerkingen, heel anders dan haar oudere zus die veel bedachtzamer is, banger om fouten te maken.
Ze leren hier al vroeg lezen en schrijven. Alyson kan haar eigen formulieren invullen, ik las het adres voor en zij schreef het op. Lezen kan ze ook al heel goed en toen er batterijen in een apparaatje moesten pakte ze de afstandsbediening om een voorbeeld te hebben en zette de batterijen er meteen goed in.

Vanochtend zijn Gerard en ik met Michelle naar de markt geweest in Desa Petaling waar Michelle en Edward vroeger hun flat hadden of eigenlijk nog hebben want nu wonen Michelle’s zus en broer daar.
Ook hier op de markt wat verraste reacties, geen plaats waar westerlingen komen. Ik heb mijn ingrediënten gekocht voor de bak kut teh en nog wat andere boemboe’s en een potje speciale sambal. Ik moet me wel inhouden anders wordt de koffer te zwaar.

Vanavond trakteren we de familie op een etentje, Noord-Indiaas, weer eens wat anders, ben benieuwd.

Morgen om 11.30 vertrekt onze trein naar Butterworth en daar nemen we een taxi naar Penang. Ik heb een warme ikat sjaal van Michelle gekregen voor als het koud is in de trein en nog een paar andere die ze toch niet draagt.

• 03 Januari 2019 - 04:02

Joyce Cordus:

Dag Wil en Gerard, allereerst nog alle goeds voor het nieuwe jaar. Zo te lezen is jullie jaar goed begonnen en een goed begin is het halve werk, toch? Wat leuk om jullie zo te volgen. Geniet met volle teugen! Liefs, Joyce

• 03 Januari 2019 - 05:37

Ria:

Will en Gerard, alle goeds voor jullie in het nieuwe jaar. En wat een leuke verhalen weer. Knap dat je daar de tijd voor neemt om ze te schrijven.

• 03 Januari 2019 - 10:09

Ans :

Wat is het mooi iedere keer om jullie reis mee te volgen gr

• 04 Januari 2019 - 04:00

Wies:

Dank je wel voor jullie reisverhalen, zo te horen hebben jullie het goed naar de zin. Als het koffer te zwaar wordt stuur je toch gewoon vast vooruit! Gelukkig 2019!

• 06 Januari 2019 - 11:57

Truus En Jos:

Hallo Gerard en Will,
    Op de eerste plaatsen wensen we jullie een gelukkig en gezond 2019 toe.
    Leuk om jullie uitgebreide reisverslagen te vernemen. En voor al ook de uitgebreide informatie over de culinaire momenten. Geniet ervan! Groetjes, Truus en Jos