Zaterdag 12 januari; Chumphon-2 - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu Zaterdag 12 januari; Chumphon-2 - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

Zaterdag 12 januari; Chumphon-2

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

12 Januari 2019 | Thailand, Chumphon

A-Té Hotel, Chumphon Thailand, zaterdag 12 januari 23.13

Na het ontbijt (en verslagje) maken zijn we naar het treinstation gelopen maar we kwamen een markt tegen en die moesten we eerst bekijken.
Op het station de binnenkomst van de express trein gevolgd want het is toch wel aardig om te zien hoe dat allemaal gaat. Mannetje met rode en groene vlag, nog andere mannen in indrukwekkende uniformen maar wel met schoenen die een maat te groot zijn, schoonmaakpersoneel ect.

De trein naar Ban Pong is geboekt voor a.s maandag: vertrek 12.46, aankomst 18.08, (als er tenminste geen vertraging is).
In de straat tegenover het station staan nog 3 oude locomotieven uitgestald en verder staan er mooie oude houten huizen; aan de ene kant van de straat kleinere huizen, aan de andere kant veel grotere. Het stationsgebouw is ook van hout.
Voor de ijskoffie en 2 bananenmuffins bij Starbucks betaalden we ongeveer net zoveel als voor 1 treinkaartje.

Bij een goudwinkeltje heb ik nog een paar oorknopjes gekocht. Kon het niet laten en eigenlijk is het vervanging want zo’n soort knopjes heb ik eerder gehad maar dan ben ik er eentje van verloren.

Vanavond hebben gegeten bij een ”all you can eat steamboat” gelegenheid. Het was er razend druk en we moesten een minuut of 5 wachten. We hadden dit nog niet eerder gedaan dus het was even uitzoeken hoe het werkt, we wisten om te beginnen ook niet dat het de ”all you can eat” formule was, we hadden wel een vermoeden maar wisten het pas zeker bij het afrekenen. Voor 149 bath pp konden we allerlei soorten vlees, kip en vis kiezen. Er lagen allerlei groenten en verschillende soorten noedels en verder was er nog van alles te eten los van het steamboat aanbod. Er waren ook nog toetjes, fruit en ijs.
De steamboat is een bak met gloeiende houtskool en daar boven op staat een ronde pan waar water in gaat, in het midden zit een verhoging en daar kun je op grillen. Op de top zit een stukje spek om het grill gedeelte in te ”vetten”. Het water is snel aan de kook en moet ook steeds worden bijgevuld. In het water kun je dus ingrediënten koken en op de grill bakken. Het water verandert in een lekkere bouillon waarin je ook noedels kunt verwarmen. Gerard, die gewend is dat er vóór hem wordt gekookt vindt het net als fonduen en gourmetten een gedoe, maar hij heeft er toch lekker van gegeten.

Vanavond heb ik voor de komende dagen ook de onderkomens geregeld: 1 overnachting in Ban Pong en 6 nachten in Kanchanaburi, waar het druk is want het hotel wat ik het oog had lukte niet meer en wat ik nu heb geboekt was de laatste kamer in de categorie die we wilden!
Nu alleen in Bangkok nog wat boeken….

• 12 Januari 2019 - 16:36

Ans:

Wat een energie en ook genieten van jullie avondturen , jullie hebben toch iedere dag nieuwe belevenissen die jullie mee maken geniet er maar lekker samen ervan gr