Zondag 13 januari; Chumphon-3 - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu Zondag 13 januari; Chumphon-3 - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

Zondag 13 januari; Chumphon-3

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

13 Januari 2019 | Thailand, Chumphon

A-Té Hotel, Chumphon Thailand, zondag 13 januari 20.55

Nog geen 21.00 uur en het is hier in de buurt overal uitgestorven, net zoals gisteravond.
We zijn net terug van eten in een restaurant, hier vlakbij. Gegeten voor 600 Bath (minder dan € 17,-): Thais varkenspootje, kip met gefrituurde sereh, broccoli met Chinese champignons, rijst en een biertje.

Chumphon was vroeger een belangrijke plaats voor mensen die naar de eilanden wilden, zowel aan de west als aan de oost kant. Dat kan nog steeds maar Surat Thani heeft die functie overgenomen en dat was ongeveer 20 jaar geleden ook al zo. Toen we naar de bruiloft gingen van Michelle en Edward zijn wij vanuit Bangkok met de nachtbus gegaan. We kregen toen een bepaald stickertje opgeplakt, andere mensen in de bus hadden ook stickertjes op, niet allemaal dezelfde. We vroegen ons af waar dat voor diende. Om 4.00 ’s nachts moest iedereen de bus uit, we waren aangekomen op het ”verdeelstation” bij Surat Thani. Elk soort plakkertje bleek een bestemming aan te geven. We voelden ons net een ”postpakketje”, wel heel efficiënt!

Vandaag was een ”lui dagje”. Het heeft regelmatig flink geregend. We zijn vanmiddag dan ook niet verder gekomen dan het koffietentje hier tegenover het hotel voor een ijskoffie, een koffiebroodje en een stukje taart.
Om 16.00 uur had ik een massage afgesproken. De dame sprak vrijwel geen Engels maar wist me toch te vertellen dat haar ”darling” een ”new lady” had, veel dronk en weinig werkte. Zij was altijd ”working, working”. ”Your body is tired, very tired” en ik zou een massage nodig hebben van 2 uur. Dat is het niet geworden maar wel 1 1/2 uur met een beetje olie in plaats van 1 uur met veel olie. De hoofdmassage was heerlijk, de rest vrij pijnlijk, maar eens zien morgen of het me goed heeft gedaan.

Ook het hotel in Bangkok is geboekt, Singapore was al geregeld dus mijn werkzaamheden als reisbureau zitten erop.
Morgen vertrekken we met de trein van 12.43 naar Ban Pong; voor de krijgsgevangenen indertijd het einde van hun treinreis van 6 dagen vanaf Singapore.

• 13 Januari 2019 - 13:20

Eric :

Hallo Gerard en Wil.
    Ik zit in Kachanaburi en werk als vrijwilliger bij het Thai Birma Railway Center.
    Mogelijk al bekend bij jullie, maar altijd goed om te bezoeken en meer van de spoorweg te weten te komen.
    Als jullie het leuk vinden kan ik jullie eventueel wel ontmoeten en evt. wat meer vertellen. Voor mij een kans om weer Nederlands te spreken.
    Met vriendelijke groet,
    Eric