Maandag 21 januari; Bangkok-1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu Maandag 21 januari; Bangkok-1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

Maandag 21 januari; Bangkok-1

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

21 Januari 2019 | Thailand, Bangkok

Hotel Icon, Bangkok, maandag 21 januari

Onze taxi in Kanchanaburi was een beetje laat vanmorgen, even na elven werd er aan het hotel doorgegeven dat het nog wel een minuut of 10 zou duren, het werden er 15.
Toen Poom (TBRC) dat hoorde was ze niet blij en dat zou ze de baas van het taxibedrijf laten weten, want ze wil wel vaker zaken met ze doen maar dan moeten ze wel betrouwbaar zijn!
Het was niet een groen/gele of roze Bangkok taxi die duidelijk als taxi herkenbaar zijn maar een zwarte soort semi suv, bestuurd door een mevrouw.
Ze parkeerde aan de achterkant van TBRC en wees ons de achterdeur. Poom zei later: ”the backdoor is only used for VIP”!
We werden weer allerhartelijkst ontvangen, hugs, hugs, even nog een praatje maken, onze bestelling kaarten van de spoorlijn voor SHBSS in ontvangst genomen en betaald, koffie drinken met Eric en Poom en nogmaals hugs, hugs bij het afscheid van Andrew, Terry, Eric en Poom, zij bracht ons naar de achterdeur en zwaaide ons uit.
Het taxiritje naar Bangkok kostte minimaal 1700 Bath, mocht ook meer zijn zei Poom, dus we hebben 2000 betaald. De mevrouw had in Bangkok, toen we in een van de vele files voor een verkeerslicht stonden voor ieder van ons een bloemetje gekocht voor ”good luck”, dus het te laat komen hebben we maar vergeven.

Tegen 15.00 uur waren we in Bangkok, precies de inchecktijd bij het hotel.
Het hotel ligt heel gunstig, vlakbij Ploenchit, dichterbij kon ook nog maar daar zijn de hotelkamers 3x zo duur.
Vanuit het hotel rijdt een soort golfkarretje naar de grote weg (helaas niet op de terugweg).
Bij de straatstalletjes onder het viaduct samen een portie ”fried noodles with porc” gedeeld en toen op weg voor onze ”boodschappen”.
Eerst naar Lek Optical, de winkel nog wel herkenbaar maar wel helemaal gerenoveerd en…mister Lek is een aantal jaren geleden overleden en zijn mooie hondje dat vaak op de toonbank lag ook, helaas.
Ik herinner me vooral z’n ronde lachende gezicht en twinkelende oogjes. Het personeel had snel door dat wij ”oude” klanten waren en opeens verscheen zijn dochter; zo imposant als haar vader was, zo klein en fragiel is zij. Ze is optometrist en waarschuwde me dat ik 3 maanden na de operatie mijn ogen moet laten opmeten en dan pas glazen laten zetten in het zonnebrilmontuur dat ik heb gekocht. Mijn zonnebril konden ze niet meer repareren (had ik ook niet verwacht) maar hij werd wel mooi schoongemaakt.

Bij Pinky, ”onze kleermaker”, waren ze ook blij ons weer te zien. Pinky riep meteen dat ik een blouse aan had die hij jaren geleden had gemaakt. Ook daar weer even bijgepraat, koffie gedronken en stof uitgezocht voor een paar overhemden voor Gerard.
Ik heb ook wat besteld en moet morgen om 17.00 uur even gaan passen. Al het spul zal woensdagavond wel klaar zijn.

IJskoffie gedronken in een trendy tentje vlak bij Pinky. Veel zaakjes zijn opgeknapt, vroeger waren er geen horecagelegenheden, nu meerdere; de buurt wordt trendy....

Gerard wilde een sudoku boekje kopen en de zoon van Pinky vertelde dat er een boekwinkel is in een groot winkelcentrum bij Chit Mo, het volgende skytrain station.
Dus naar Chit Mo, we weten hoe het werkt met de skytrain, het was alleen wel midden in het spitsuur. De eerste trein konden we (met een aantal mensen) niet meer in en de volgende ging maar net. Omvallen zou niet gaan, hij stond helemaal vol.

Boekwinkeltje gevonden op de 7e verdieping, sudokuboekje gevonden én een kookboek met Thai streetfood gerechten! Toen naar de 1e verdieping waar een grote, luxe, supermarkt was en ook een luxe foodcourt. Daar gegeten en toen met de skytrain weer terug naar het hotel.

• 21 Januari 2019 - 12:52

Eric :

Ik kijk terug op een geweldig leuke tijd. Gezellig samen eten bij mangosteen, etc. ik zal het missen. Vanavond een beetje eenzaam gegeten, maar dat went ook wel weer.
    Geniet nog van die paar dagen in Azië, thuis is het erg koud.
    Groetje Eric

• 22 Januari 2019 - 04:26

Betty Visschers:

Hoi Will en Gerard,
    Alweer de laatste dagen van jullie reis, wat gaat dat toch ontzettend snel , geniet er nog van en inderdaad een warme jas aan bij thuiskomst. Vandaag valt er in heel Nederland sneeuw, code geel, dus zal wel weer mooie puinhoop op de weg worden hier.......