Ayutthaya, 3 november - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu Ayutthaya, 3 november - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

Ayutthaya, 3 november

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

03 November 2013 | Thailand, Ayutthaya

Nog steeds in Ayutthaya en ik ben nog steeds erg verkouden. We zijn een keertje op de avondmarkt gaan eten. Nog steeds op dezelfde plaats bij de rivier. Wat wel is veranderd is dat ongeveer 3/4 van de eetstalletjes worden beheerd door Moslims; een aantal vrouwen van top tot teen in het zwart en duidelijk van Maleise afkomst. Waarschijnlijk uit Zuid-Thailand waar het nogal onrustig is. De Moslims daar willen (meer) autonomie; er zijn dagelijks aanslagen.
Waar ik van schrok is dat toen ik ging bedanken voor de heerlijke martabak, ik niet de gebruikelijke Thaise glimlach kreeg maar ze me minachtend negeerde net als bij het bestellen. Ik kreeg het er koud van....

Verder houdt heel Thailand deze week de adem in omdat de senaat nog moet stemmen over een amnestie wet. In het parlement is deze wet aangenomen omdat de opositie en bloc vertrok. Als de wet erdoor komt kan de vorige premier (Taksin) weer terugkomen uit ballingschap. Nu is zijn zus premier....dus of het veel uitmaakt? De grote portretten van de koning zijn schaars vergeleken met een paar jaar geleden, dus zijn rol zal niet meer zo belangrijk zijn!

Straks gaan we een boottochtje maken rondom Ayutthaya en een paar Wat's (tempels) bezoeken.
Gerard is gisteren al op expeditie geweest. Misschien gaat hij nog wel een paar foto's plaatsen.

• 03 November 2013 - 10:34

Ans Van Munster:

wat zijn jullie toch ver van huis , je zou er bijna een cultuuschok van krijgen maar jullie hebben al zo veel gereisd , dan valt alles welmee , en toch nog weer nieuwe dingen ontdekt en geleerd wel heel mooi is dit gr van jozef en ans uit de peel

• 03 November 2013 - 10:48

Gerrie:

We kunnen er niet meer onderuit. De wereld is anders geworden en dus is het oude vertrouwde niet meer terug te vinden. Geniet maar van de dingen die je wel nog herkent van eerdere reizen.