Owaka, zondag 19 maart - Reisverslag uit Owaka, Nieuw Zeeland van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu Owaka, zondag 19 maart - Reisverslag uit Owaka, Nieuw Zeeland van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

Owaka, zondag 19 maart

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

19 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Owaka

Owaka, zondag 19 maart 17.30

Kia Ora! Ik hoef geen verdere actie te ondernemen voor de terugbetaling van Expedia want vanmorgen was er al een bericht dat de betaling geregeld is. Hoe dat kan terwijl we geen internet hadden? Ik heb een Nieuw Zeelandse simkaart voor mijn oude iPhone en omdat er in ons onderkomen in Fortrose wel telefoonbereik was en ook 3 G kwamen de Whats App berichten en mailtjes dus binnen. Peter, nog bedankt voor het regelen, in deze situatie was mijn telefoon heel nuttig en ook dank nog voor de TomTom want die is ook heel handig!
Terug kijkend op het contact met Expedia waren we allebei een beetje verbaasd dat ik bij de afdeling support maar één medewerker aan de telefoon heb gehad die gemachtigd bleek om de beslissing van terugbetaling te regelen en dat vanuit een call centre in India en op de telefoon een nummer uit Phoenix Arizona verschijnt!

Vanmorgen na een heel relaxte start pas om 11.00 uur op weg. We zijn gereden over de zuidelijkste kleine kustweg en hebben hier en daar een stop gemaakt:
bij Slope Point, het zuidelijkste puntje van het Zuidereiland, een onverharde weg leidt naar dit punt en het leek net een wasbord; korte ribbeltjes en heel vervelend, zelfs met mijn nekbrace om en Gerard die voorzichtig de beste stukken probeerde op te zoeken.
bij Curio Bay waar een 180 miljoen jaar oud versteend bos ligt. Het is ontstaan door een vulkaanuitbarsting en de daarop volgende modderstromen. In de loop van de tijd zijn door chemische processen de bomen en stronken versteend. Dit is een van de meest uitgebreide en minst verstoorde versteende bossen ter wereld. Het ziet er uit als een soort ongelijke kade en is alleen toegankelijk 2 uur vóór en 2 uur na laag tij. Wij hadden geluk; het was laag tij en het begon net weer op te komen. We zagen de versteende bomen en stronken duidelijk herkenbaar. Er zitten ook geel-oogige pinguïns maar die hebben we niet gezien, de enige die er iets op leek uit de verte was een vogel. Ook hier weer een Frans meisje gesproken die meestal in haar auto sliep om de kosten te drukken. Aan de andere kant van de punt in Porpoise Bay worden surflessen gegeven en zit ook een kolonie van een uniek soort kleine dolfijnen die zich ook lieten zien!
Bij Waikawa gestopt om een foto te maken van het plaatsnaambordje -:)
Bij de Niagara Falls!!! Een ontdekkingsreiziger, met gevoel voor humor, gaf deze naam aan de waterval die eigenlijk niet meer is dan een stroomversnelling. En nu stoppen de toeristen om dit fenomeen te zien/fotograferen hoewel we de indruk kregen dat de meesten na een kijkje vanuit de auto vanaf de brug snel omdraaien en verder rijden.
Bij Florence Hill is een prachtig uitzicht over de Tautuku Bay met een prachtig zandstrand.

Maclennan Bridge was gestremd en we werden via een omleiding gestuurd en dat is geen blokje om zoals thuis…..ook weer een onverharde weg!!
En nu zitten we achter een biertje in Catlins Inn in Owaka. We hebben hier ook een kamer voor vannacht. Straks wat eten en dan ook nog ergens onderdak boeken voor morgen.

• 19 Maart 2017 - 13:24

Ans :

Dat was wel even spannend wat fijn dat het weer is opgelost wij wensen jillie nog veel reisplezier en avonturen toe gr van ons uut de peel

• 19 Maart 2017 - 13:51

Stan:

Hoi luitjes. Het is te merken dat jullie wisselende internetverbinding hebben. Ik heb het bericht van gisteren 4 keer ontvangen. Beter dan helemaal niet toch? Mooie reis! Geniet er verder nog lekker van.

• 20 Maart 2017 - 10:34

Betty Visschers:

Wat een verhaal weer......Waikawa...... dat gaan wij allemaal nooit meer vergeten dat er 2 van zijn ! ;-) soort Floortje Dessing avontuur ..... 't einde van de wereld......

• 20 Maart 2017 - 11:50

Marja:

Wat een avontuur. Knap dat je alles weer geregeld krijgt. Ik hoop dat je niet al te veel onverharde wegen meer tegenkomt.