Woensdag 16 januari; Kanchanaburi-2 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu Woensdag 16 januari; Kanchanaburi-2 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

Woensdag 16 januari; Kanchanaburi-2

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

16 Januari 2019 | Thailand, Kanchanaburi

The Bridge Residence, Kanchanaburi, woensdag 16 januari 21.55

Vandaag wilden we fietsen huren bij een aardige mevrouw, niet ver van het hotel. Ik fiets nooit, alleen op de hometrainer bij Fysiofit, maar om hier naar het museum, een restaurantje, de brug of het station te fietsen zou eigenlijk toch moeten kunnen. Gerard had al een fiets goedgekeurd maar zei wel dat de fietsen hier niet zo stabiel zijn als in Nederland. Ik kreeg een kleine fiets en dacht daar even zo op weg te rijden, maar……de duikeling indertijd in het kanaal in Bangkok met een onstabiele fiets heeft waarschijnlijk toch een trauma tot gevolg gehad. ”She is scared” zei de fietsenmevrouw tegen Gerard en dat was zo. Ik voelde me verschrikkelijk onzeker, ook al kon ik met mijn voeten aan de grond! Grote teleurstelling, niet in het minst voor mijzelf. ”You make happy holiday, don’t worry” zei de fietsenmevrouw. Ze had ook een bromfietstaxi en bracht ons voor 50 Bath naar het museum.

Daar weer een aantal uurtjes doorgebracht, gesproken en afscheid genomen van Rod, gesproken met Terry en Eric én daar was Poom, terug van Surat Thani en helemaal blij mij /ons weer te zien. Kleine Aui (uitspraak lijkt op oui) was er ook en het werd een vrolijke boel met foto’s en selfie’s maken.
Poom regelt voor maandag een taxi om ons naar Bangkok te brengen; we worden dan om 11.00 uur opgehaald bij het hotel, gaan koffie drinken en gedag zeggen in het museum en dan naar Bangkok, fijn zo’n reisleidster!
Na de lunch de, vernieuwde, bovenverdieping bekeken, het was wel mooi om bij de foto en verhaal van Warmenhoven de 2 boeken te zien van zijn rapport. Mijn Nederlandse vertaling en de Engelse versie die ik heb bewerkt.

Ik was intussen bekaf want ik had mijn ”loopschoenen” niet aan, we gingen immers fietsen. Ik ben toen met een bromtaxi teruggegaan en Gerard is gaan lopen want hij moest geld pinnen en wilde ergens een sudoka boekje kopen.
Helaas….geen sudokaboekjes te vinden en pinnen ging ook niet want hij had zijn visakaart niet bij zich!!
Vanavond gepind en daarna naar Mangisteen waar we hadden afgesproken met Eric.
De Kiwi van gisteravond was er ook weer maar daar hebben we verder niet meer gesproken. Pad Thai gegeten, lekker sapje erbij en de tijd vloog om.

• 16 Januari 2019 - 12:49

Elly:

Hoi hoi
    Jullie vliegen door de tijd! Alweer Bangkok in zicht. Flink aan het reizen. Veel geplan is ik het zo bekijk.
    Lekkere maaltijden maken veel goed haha.
    Geniet ervan.

• 16 Januari 2019 - 13:17

Eric :

Hallo Will en Gerard, het was vanavond zeker gezellig en daarnaast ook lekker om gewoon weer in het Nederlands te kunnen kletsen. En daarbij ook nog een perfect eettentje gevonden voor komende maanden, ze hebben er bij Mangisteen weer een vaste klant bij.
    Groetjes Eric

• 16 Januari 2019 - 16:15

Ans :

Will het wordt toch weer tijd dat jij straks in schayk toch weeraan het fietsen gaat , want dat zal toch wel gemakkelijk zijn met de vakantie s jullie genieten er echt samen heel mooi ervan gr

• 16 Januari 2019 - 21:45

Maureen :

Hi Will en Gerard,
    Wat leuk dat jullie in Kanchanaburi zijn! Zie alles daar weer voor me. Voelt wel heel bekend en wat goed om je boekjes bij Warmenhoven te zien.Kun je trots op zijn,Will!
    Doen jullie de groeten aan Rod en Terry en Poom? Welke Eric staat op de foto?Mooie tijd nog verder en verstandig om niet te fietsen als je je niet safe voelt!
    groetjes,Sandra en Maureen

• 17 Januari 2019 - 03:46

Wies:

Jammer dat het niet lukte met de fiets, best eng als je het lang niet meer gedaan hebt, en zo te horen had je al eerder wat moeilijkheden gehad. De benewagen is dat toch meer betrouwbaar! Mooie foto's Gerard!
    Wies