Donderdag 24 januari; Singapore-1 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu Donderdag 24 januari; Singapore-1 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

Donderdag 24 januari; Singapore-1

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

24 Januari 2019 | Singapore, Singapore

The Inn, Singapore, donderdag 24 januari 22.50

En nu zijn we dus weer in Singapore. Met de shuttlebus naar The Inn was niet mogelijk omdat Templestreet is afgesloten; dus met de taxi die ons aan het begin van de straat afzette.
Er is hier een soort Chinese braderie gaande, de hele straat staat vol met kraampjes; veel met allerlei etenswaren, decoratiemateriaal voor in huis en nog allerlei andere dingen.
Bij Chinees nieuwjaar horen allerlei speciale koekjes, geleitjes, noten en zoetigheden. De cadeauverpakkingen zijn rood, met in het Chinees ”gelukkig nieuwjaar” er op. Mensen wensen je ook gelukkig nieuwjaar.
De decoraties zijn ook veel in rood, maar ook bijvoorbeeld pompoenen die speciaal voor nieuwjaar worden gekweekt en mooi verpakt.
Een bijna 80 jarige Chinese moeder met haar dochter boden ons een zakje met gelei van perzik en lotus aan om te proeven. We hadden een heel gesprek met ze toen we op een muurtje zaten bij Bridge Road. Dat is een grote doorgaande weg en de middenberm is helemaal versierd met varkentjes, het nieuwe jaar is het jaar van het varken.
We hebben vanavond alvast een taxi geregeld om ons zaterdagavond naar het vliegveld te brengen. Hier in de straat kan dus geen taxi komen maar aan South Bridge Road, de grote weg aan de andere kant is een taxipunt. Vanavond zagen we hoe lang de rij daar was en dat de meeste taxi’s al bezet zijn en dus niet stoppen.
Nu moeten we daar zaterdagavond klaar staan en een witte mercedes taxi met nummer 3991 komt ons daar ophalen.

Vanavond hebben we bij Mr. Chan, mét Michelinster, z’n beroemde soya chicken gegeten, we moesten er even voor in de rij staan maar we weten van de vorige keer dat het vrij snel gaat.
Morgen gaan we naar Fort Canning.

• 24 Januari 2019 - 16:02

Ans:

Wat een prachtige reis is dit geweest geweldig ik heb er rustig meegereist nu een goede terugreis en dan is het heel koud bij ons gr