Chiang Rai - 1 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu Chiang Rai - 1 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

Chiang Rai - 1

Door: gerardenwill

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

02 Oktober 2011 | Thailand, Chiang Rai

We zijn inmiddels gearriveerd in Luang Prabang in Laos.Tot nu toe hebben we geluk met het weer.Een deel van Chiang Mai schijnt onder water gestaan te hebben, maar daar waren we toen al weg. Ook schijnt de weersverwachting voor Noord Thailand en Laos slecht te zijn, maar daar hebben we nog niets van gemerkt.

De oude binnenstad van Chiang Mai is een vierkant van (ik schat) 2 x 2 kilometer. Helemaal omgeven door een brede gracht, en ooit ook door een muur. Van die muur zijn nu eigenlijk alleen maar een aantal gerestaureerde poorten over. Verder barst het er van de Wats/tempels/kloosters. Ik heb er de hele dag rondgelopen. terwijl Will naar een kook-cursus was. Mijn tocht duurde veeeeel langer dan de cursus, maar ik heb nog niet de helft gezien.

Chiang Rai.
We hadden de Homestay (advies van Petrer/Gerrie) via internet gereserveerd. Omdat het toch niet druk was, kregen we een gratis upgrade naar de luxueuze en duurdere bungalow. In totaal waren er maar 5 kamers en de zaak ligt zo'n 7 km buiten Ching Ray zelf.
Na aankomst op zondag, en de maandag hebben we niets ondernomen.
insdag wilde Will ook bij het zwembad in de buurt blijven. Maar ik heb mij in de "binnenstad" laten afzette om die te verkennen.
Chiang Rai vind ik minder interessant dan Chiang Mai. Geen leuk, knus, herkenbaar oud centrum, en maar een paar Wats; geen grachten, geen muren De afstanden zijn bovendien groter dan ik gedacht had, dus ik heb veel minder gezien, dan ik van plan was. Slechts 2 Wats en het Kings Monument.
Will zou zich om half zeven laten afzetten bij de Clock Tower. Daar kun je in de coffieshop lekkere ice-coffee krijgen/kopen. Om 7 uur (dan is het echt al donker) begint er een spectakel. Gedurende enige tijd (5/.15 minuten???) wisselt de kleur van de verlichting van de toren. Zowel toren als lichtspectakel hardstikken kitcherich. Maar ach, de Thais vinden het prachtig.
Op naar de avondmarkt om te eten.. Met TukTuk om 22 uurn thuisgebracht voor 160 Baht/ 4 Euro.
Morgen(?) deel 2 over Chiang Rai

  • 02 Oktober 2011 - 17:23

    Bibiana:

    Ik kan mij helemaal op verheugen om te proeven wat jullie allemaal hebben geleerd bij de kookcursussen!

    Lfs. Bibiana x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Rai

vakantie 2011

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2011

Bangkok/Singapore/Schaijk

26 Oktober 2011

Bangkok

24 Oktober 2011

Kanchanaburi-2

20 Oktober 2011

Kanchanaburi 20/10/11

17 Oktober 2011

Van Vientiane via Bangkok naar Kanchanaburi
Gerard en Will

Actief sinds 12 Mei 2011
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 154928

Voorgaande reizen:

27 Juni 2019 - 15 Juli 2019

Zuid Engeland en de bruiloft van Jenni & James

25 December 2018 - 27 Januari 2019

Met de trein van Singapore naar Kanchanaburi

16 Februari 2017 - 12 April 2017

Naar de andere kant van de wereld, 2017

27 Mei 2016 - 10 Juni 2016

Ionische eilanden Zakynthos, Kefalonia en Ithaka

10 September 2015 - 30 September 2015

West Canada 2015

18 Oktober 2013 - 21 November 2013

2013 Pilgrimage Will en daarna samen op vakantie

09 Juli 2012 - 16 Augustus 2012

Reunie en vakantie

22 September 2011 - 28 Oktober 2011

vakantie 2011

02 Juni 1994 - 01 Januari 1994

Reisherinneringen in Corona tijd

Landen bezocht: