6: Manitoulin Island - Reisverslag uit Little Current, Canada van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu 6: Manitoulin Island - Reisverslag uit Little Current, Canada van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

6: Manitoulin Island

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

04 Augustus 2012 | Canada, Little Current

Allereerst: Ik heb foto's geplaatst bij verslag 3 t/m 5.
Vervolgens: Ik krijg dit waarbenjijnu-programma maar niet aan zijn verstand gebracht, dat we niet meer in North Bay zitten, maar op Manitoulin Island! In Lake Huron.

In Ottawa kwam onze auto onzacht in aanraking met een stoeprand, waardoor allebei de rechter banden niet alleen leeg, maar ook kapot waren. Receptioniste van een hotel heeft ons geweldig geholpen door contact te leggen met de verhuurmaatschappij, die verder alles regelde. Daar hadden we een verzekering voor afgesloten. Het duurde (op zondagavond) wel een uur of 2, maar toen werd de auto op een truck geladen en wij in de cabine bij de chauffeur. Naar de verhuurvestiging op het vliegveld van Ottawa. Daar kregen we een andere auto en weg waren we weer.
Maandag naar Callender Bay bij North Bay. Daarover heeft Will al verslag gedaan in verslag-5.
Dinsdag een beetje in North Bay en omgeving rondgekeken. Heeft geen diepe indruk gemaakt, want ik heb er geen foto's gemaakt.
Woensdag op naar Manitoulin Island. Het grootste eiland in een zoet-water-meer (Lake Huron), met op zijn beurt weer het grootste meer op een eiland (Manitou Lake).
Aan de Noord-kant ligt de plaats Little Current, en daar is het eiland met een draai-brug verbonden met het vasteland.
Vanaf het terras van ons B&B in Manitowaning kijken we uit op een schiereiland van Manitoulin Island, dat nog volledig in handen is van de Indianen (worden tegenwoordig "First Nation People" genoemd, waartoe ook de Inuit (Eskimo's) gerekend worden). Komend lang-Canadees-weekend is er op dat schiereiland de grootste Pow Wow van het hele eiland. Een Pow Wow is een soort Indianen-feest met o.a. muziek- en danswedstrijden. Jammer dat we dat niet kunnen meemaken, want morgenvroeg om 9:10 moeten we met de veerboot vanaf South Baymouth naar Tobermory. Een uur van tevoren aanwezig zijn, De overtocht duurt 1 uur en 45 minuten. Daarna nog een uur of 4 of 5 rijden. Dus tegen zessen (incl. plas-, drink-,eet- en rookstops) zijn we in Brantford, waar we dan een heel andere auto inleveren, dan we daar meegekregen hebben.
Gisteren (donderdag) hebben we veel tijd doorgebracht in een katholiek kerkje in een plaatje waarvan ik de naam op de kaart niet meer kan lezen. Heel apart blauw kerkje dat helemaal ge-inspireerd was op een indiaanse wigwam. Ook van binnen voorzien van Indiaanse cultuur. De staties b.v. geschilderd door de werelbroemde Indiaanse kunstenaar Belle.
Mooi doosje gekocht in een trading post / museum vlak bij het kerkje.
Vandaag ruim rondom Manitou Lake gereden en daarbij veel tijd besteed aan het lopen van een trail bij de Bridal Veil Falls. Helaas vanwege de ontzettend droge zomer in Ontario slechts voorzien van weinig water.
Morgen vroeg op, dus nu hoog tijd om te gaan slapen
Foto's bij dit verslag plaats ik later; nu geen tijd meer voor.
Gerard.

• 04 Augustus 2012 - 10:35

Gr Van Ans En Jozef:

HALLO WILL EN GERARD . JAMMER VAN DIE KAPOTTE BANDEN MAAR DAT KAN GELUKKIG OPGELOST WORDEN, EN OOK EEN RITJE IN EEN GROTE CABINE GEZETEN DAT PLAN JE DAN ALS EEN EXTRA RITJE IN , EN DAN IS HET TOCH WEER GENIETEN VAN ALLES WAT JULLIE DAAR TE BEKIJKEN HEBBEN OOK LEUK DAT ER BIJ DE INDIAANEN OOK KATHOLIEKEN KERKEN ZIJN , DAT ZAL ZEKER WEL MOOI ZIJN GEWEEST WIJ WENSEN JULLIE NOG VEEL REISPLEZIER TOE , EN GENIET VAN DEZE LANGE VAKANTIE GR VAN MIJ UIT DE PEEL

• 04 Augustus 2012 - 12:08

Resi Van Den Bercken:

zolang jullie genieten , genieten wij me !!!!!!
    GERARD al vast een fijne verjaardag en laat Will er wat moois van maken

• 04 Augustus 2012 - 12:45

Stan:

Gerard, alvast gefeliciteerd met je verjaardag morgen. Vraagje: waarom was Will in een handdoek verstopt (een van de foto's bij verslag 2)? Geniet lekker van jullie reis, ik geniet van jullie verhalen.
    Groetjes, Stan.

• 04 Augustus 2012 - 20:58

Joyce & Wil:

Hallo Will & Gerard,

Je maakt zo wat mee als toerist, maar beter dit ongelukje dan lichamelijke schade.
    Hopelijk hebben jullie een goede overtocht gehad en de reis voorspoedig kunnen voortzetten.
    Gerard, zondag breekt er een nieuwe periode voor je aan, van harte proficiat en een fijne dag samen.

Joyce & Wil

PS: Fabertje is 2 dagen bij ons geweest en vandaag naar huis gegaan, we hebben erg van het kereltje genoten.

• 04 Augustus 2012 - 21:40

Joost:

Ha Gerard,

morgen ben ik niet thuis en heb ik geen toegang tot internet, dus nu maar vast: Gefeliciteerd! Maak er een mooie dag van!

Groeten,
    Joost

• 04 Augustus 2012 - 22:39

Ria En Frank Simonis:

Gerard en Will, weer prima ervaringen daar in Canada, dus geniet er maar van.
    Gerard , morgen 5 aug. van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Niemand zegt het, maar 65 worden is toch iets bijzonders!!!!
    Volgens mij hebben Joyce en Wil dit niet willen zeggen,hebben het over een nieuwe periode in je leven, mooi toch!
    Het gaat gewoon door hoor Gerard, en wij kunnen het inmiddels ook weten.
    Een fijne tijd nog, al hoewel we niet weten hoe lang jullie nog weg blijven?
    Veel groetjes van ons, Frank en Ria

• 05 Augustus 2012 - 21:57

Frans En Maria Peeters:

Hallo luitjes,
    Gerard alllereerst van harte gefeliciteerd. Je bent zo jong als je je voelt, nietwaar !!
    Vandaar dat jullie ook deze keer weer lekker onderweg zijn en ons laat meegenieten van jullie
    rondreis en belevenissen. Houden zo......
    Vele groetjes en tot ziens, van Maria en Frans

• 05 Augustus 2012 - 23:26

Arie En Ineke:

HA GERARD

GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG.
    ZO HEB JE WEL EEN HELE SPECIALE VERJAARDAG DAAR IN CANADA. NU HEB JE PAS ECHT RECHT OM OP KOSTEN VAN DE STAAT VERRE REIZEN TE GAAN MAKEN. HAPPY BIRTHDAY VAN ONS EN TAKE A DRINK OLD MAN. GROETJES ARIE EN INEKE

• 06 Augustus 2012 - 13:00

Eefje & Sjraar:

Hey lease-ouders!

Goed om te horen dat het alleen de auto was en dat jullie in goede gezondheid verder kunnen. Gerard, ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehad! De foto's zijn er mooi. Die van Will en de houten indiaan is super! Mooie gebouwen hebben jullie gezien. Toch wel een beetje jaloers hoor! Geniet ervan!

Liefs,
    Eefje & Sjraar

• 06 Augustus 2012 - 21:11

Truus En Jos:

Hallo Gerard en will,

Weer met belangstelling jullie reisverslagen gelezen, deze keer voorzien van mooie foto's.
    Ziet er allemaal goed uit. Gerard nog proficiat met je verjaardag!
    Groet,
    Truus en Jos