09 Vrijdag 10 - maandag 13 augustus 2012 - Reisverslag uit Brantford, Canada van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu 09 Vrijdag 10 - maandag 13 augustus 2012 - Reisverslag uit Brantford, Canada van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

09 Vrijdag 10 - maandag 13 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

13 Augustus 2012 | Canada, Brantford

Vrijdag zijn we met een forse gemengde familiegroep (NL, NZ en CA) naar de paardenraces geweest. Georganiseerd door één van de aangetrouwde neven of achterneven (ik kan het niet meer overzien; Will heeft er meer gevoel voor) die er een functie heeft. Het arrangement bleek een buffet-diner te zijn, met één gratis voucher van C$2.- om een gokje te wagen. Er was een meisje, ongeveer speciaal voor onze groep, om alles uit te leggen, wat met wedden te maken heeft. Er bleek een speciale Ladies Night te zijn. Dames kregen een tasje met een aantal hebbedingetjes en een voucher van C$10 om in 5 races gratis op een paard te kunnen wedden, en kans te kunnen maken op een avond met Madonna...... Of zoiets....
Toen IK eindelijk begreep, hoe dat wedden werkte, was ik mijn C$2 ook meteen kwijt. Will met haar C$12-tegoed had na afloop meer dan C$50 cash over.
Een gedeelte van her race-complex was ingericht als casino. Dus als je bij de paarden gewonnen had, kon je het bij de eenarmige bandiet weer inleveren. En natuurlijk ook omgekeerd.
Leuk om eens zo'n racerij mee te maken.

Zaterdag: Rustdag.Will heeft Barbara geholpen met koken, en bij de voorbereingen voor de reunie-barbeque van zondag.

Zondag was de afsluiting van de reunie-week met een bijeenkomst voor de hele familie. En dan bedoelen ze ook de hele familie; direct, indirect, aangetrouwd of anderszins gerelateerd. 21 Nederlanders, 2 uit Nieuw Zeeland en nog zo'n 200 Canadezen. Nazaten van 6 broers en 1 zus de Bruijn, Van tweede zus de Bruijn (Lena Cleven-de Bruijn) was er helaas niemand. Verdeeld over 5 (VIJF) generaties met (mijn) tante Martha met haar bijna-97 jaar als Mater (?) Familias. Ze woont al een paar jaar in een verzorgingstehuis, maar is nog heel goed van geest, en kent en herkent iedereen nog. Ze werd met speciaal busje met gespecialiseerd medisch personeel in haar rolstoel gebracht, en aan het eind van de middag weer opgehaald. Ze had zooooo genoten!
Het weer werkte gelukkig mee. Het heeft maar 3 keer een beetje geregend.
Het hoogtepunt van de middag was natuurlijk de barbeque. Dat is volledig anders van karakter dan wij in NL gewend zijn. Hier in Ca is het gebruikelijk, dat de gastheer/vrouw zorgt voor de entourage, het vlees, en het grillen/barbeque-en daarvan. En meer ook niet. De gasten nemen alle andere etenswaren mee, zoals salades en de toetjes. Ook wordt verwacht, dat de gasten hun eigen drank meebrengen (ook bier en niet-alcoholisch) en voor de zekerheid (klap-) stoelen.
Na het eten (ik was als laatste nog net niet aan het toetje begonnen volgde het optreden van de NL-groep. We hadden een dansje moeten instuderen. Tot grote vreugde en opluchting van een groot deel van de NL-groep kregen we de muziek niet goed voor elkaar. De "dansgroep" werd dus direct getransformeer tot zangkoor. Mannen gekleed met rode pet, wit overhemd/T-shirt en blauwe broek, dames met rode zakdoek om het haar en blauw bedrukt schort En iedereen met gele pantoffels in klompvorm. Gelukkig had iemand gezorgd voor tekst op papier in veelvoud. "Daar bij die molen" en "Nie knieze, nie zeure....." werden, mede dankzij de leiding van een van de vrienden van Lies, een daverend succes. Helaas geen foto's van kunnen maken.
Wies en Wendy hebben dit niet kunnen meemaken, want die moesten om half vijf echt weg om hun vliegtuig naar Las Vegas te halen. Zij hadden zich bij de interpretatie van het programma van zondag vergist.

Inmiddels is het maandag.
Will heeft haar gokwinst van de paarden inmiddels uitgegeven bij een Indiaanse trading post.
Vanavond nemen we als afscheid Tony en Barbara, waar we vanaf zaterdag logeren, mee uit eten. Chinees buffet op een heuvel in/bij Hamilton.
De bagage is ook enigszins georganiseerd, zodat het pakken van de koffers morgen geen probleem mag opleveren.

Morgenmiddag is er (in de richting Toronto) een bijeenkomst met alle 3 de zonen van Tony en Barbara en hun aanhang. Vandaar worden we naar het vliegveld van Toronto gebracht. Moeten morgen volgens schema om 21:55 vertrekken. Komen dan woensdagmorgen in Engeland aan. Hopen in het vliegtuig wat te kunnen slapen. Dat worden morgen en woensdag dus lange en vermoeiende dagen.
Donderdag on 12:00 met de veerboot van Dover naar Duinkerken. Waarschijnlijk rond 21:30 thuis.
Waarschijnlijk geen volgende verslagen meer van deze reis.

Gegroet!

• 14 Augustus 2012 - 08:06

Eefje & Sjraar:

Leuk om te lezen dat jullie het goed naar jullie zin hebben (gehad) en een mooi weerzien hebben gehad met bergen familieleden! Wij wensen jullie een hele goede reis terug en we zien jullie snel weer!

Liefs,

Eefje & Sjraar

• 14 Augustus 2012 - 08:25

Bibiana:

Volgens mij hebben jullie weer een week vakantie nodig om bij te komen :) en wat zullen jullie een behoorlijke ruimte weer hebben in jullie koffer nu jullie die klompen eindelijk hebben kunnen gebruiken ;). De foto's zijn ook weer leuk vooral die van de billboard.

Een hele goede reis misschien tot vrijdag maar sowieso tot zaterdag.

Liefs vanuit een zonnige/warme Velp, x

• 14 Augustus 2012 - 09:14

Gerrit:

Geweldig, een reunie met de hele familie waar "Nie knieze nie zeure" wordt gezongen. Doen wij ook altijd op een familiereunie!
    Bedankt voor de mooie reisverhalen en een goede terugreis
    Groeten,
    Gerrit

• 14 Augustus 2012 - 10:54

Norma:

Lieve vrienden,
    Wat heb ik genoten van jullie beschrijving van jullie reünie en wat hebben jullie veel beleefd.
    Rust zo veel het kan tijdens jullie vlucht. Complimenten, Will, dat je dit hoge tempo hebt kunnen volgen. Een heerlijke herinnering aan de familiesamenkomst.
    Liefs Norma

• 14 Augustus 2012 - 14:08

Henny Themmen-van Rosmalen:

Ik had het je kunnen vertellen, gokken is niets voor aardige mannen. En natuurlijk moet je meteen de gokwinst omzetten in "iets" wat het ook moge zijn.
    Bedankt voor alle verslagen, wat zullen jullie moe zijn en dan komt ook nog Bronbeek. Sterkte en goede reis naar huis. Selamat Djalan! Liefs vanuit een buig Nederland. Ciao! Henny

• 14 Augustus 2012 - 15:37

Ans En Jozef :

hartelijk dank voor deze leuke beschrijving van jullie grote en mooie reis en familie reonie het was iedere keer leuk om te lezen hoe dat het daar was en is geweest. wij wensen jullie een goede vlucht naar huis en tevens weer een welkom thuis gr ans

• 16 Augustus 2012 - 22:27

Stan:

Wat een leuke ervaring op die renbaan. En de barbecue zag er erg lekker uit!
    Ik wens jullie een fijne reis terug. Hier krijgen we komend weekend de eerste tropische dagen van het jaar.
    Groetjes, Stan.