3e verslag - Reisverslag uit Saint John, Canada van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu 3e verslag - Reisverslag uit Saint John, Canada van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

3e verslag

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

22 Juli 2012 | Canada, Saint John

Er is zoveel te reizen dat verslagjes plaatsen er bij inschiet. Zoals we 27 jaar geleden al ontdekten hebben de Canadezen "a lot of country" dus je zit zo uren in de auto, genieten van het mooie uitzicht, maar het blijft veel rijden.
Van Montreal zijn we verder langs de mooie Lawrence rivier gereden naar Notre Dame du Portage. Aardige B&B daar met mooi uitzicht op de rivier. Een aanbevolen restaurantje bij de ferry was afgeladen vol dus in het stadje Cambodiaans gegeten.

De reis vervolgd naar Moncton. Onderweg de langste overdekte brug bij Hartland bezichtigd. De bruggen werden overdekt om de brug te beschermen, niet om de mensen droog te houden. Vroeger werd er sneeuw naar binnen gebracht voor de paarden met slederijtuigen (is daar een ander woord voor?)
Bij Moncton hadden we een B&B in Riverview (overkant van de rivier). De volgende dag langs de kust gereden naar Bouctouch, het gedeelte van NB waar veel Arcadiers (Fransen) wonen. Leuke gekleurde huisjes, mooie uitzichten.
's Avonds heb ik kreeft gegeten bij Catch 22. Het is hier het land van de kreeften, krabben en scalops: heerlijk. Gerard had de "catch of the day".
De volgende dag zijn we eerst naar de "magnetic hill" gegaan. Je zet je auto onderaan de heuvel en hij gaat vanzelf omhoog. Wie het niet geloofd moet maar eens op You tube kijken bij magnetic hill moncton nb.
Natuurlijk is het een optische illusie maar het is leuk...
Verder gereden naar Hopewell Rock waar grote getijdeverschillen zijn en aparte rotsformaties gevormd door het water.
Gisteravond zijn we in Saint John aangekomen. Ook hier zij grote getijdeverschillen die merkwaardige verschijnselen opleveren zoals de "reverse falls". Gisteravond in een restaurant aan deze "falls" gegeten. Fascinerend en je blijft kijken.
Vandaag is het een beetje een rustdag, misschien vanmiddag een boottochtje op de Falls en anders morgen.....
Ik zou nog verslag doen van onze wedervaardigheden bij de Amerikaanse douane. Je hoort bij ons maar ook hier horrorverhalen over de lompheid en onbeschoftheid van de Amerkaanse douane. Iedereen wordt behandeld als een potentiele terrorist, ook Canadezen. Maar... niet wij! Natuurlijk moesten er formulieren ingevuld worden. Gerard maakte een vergissing en kreeg gewoon een nieuw formulier. We moesten onze vingers op een glazen plaatje leggen en bij mij verschenen 3 groene en een rood lichtje. "Oh" zei ik, "one red light is showing". "Then you're just a little bit bad". zei de man...!! Verder moest ik Gerard's voornamen 3 keer achter elkaar zeggen, steeds sneller!!! Ook lachen. Toen stuurde de man een jongere collega met ons mee naar het volgende kantoor zodat het ook daar soepel zou verlopen. Door al het gedoe stond er namelijk een rij Canadezen achter ons die ook het land in wilden. Ik denk dat het allemaal zo prettig ging omdat de oudste van het stel, misschien ook wel degene met de hoogst rang, niet vervelend reageerde en dan zijn de anderen ook relaxed. We hebben nu een visum voor 3 maanden. Wel graag inleveren in Toronto anders denken ze dat we nog steeds in het land zijn....dus dat gaan we dan maar doen.
En Selma, ik doe toch echt liever een dagje HOP-ON-HOP-OFF dan naar de meubelboulevard.
Celine en Iris: nog heel hartelijk gefeliciteerd met jullie verjaardag, de kaarten waren gekocht maar we weten nog steeds niet waar we postzegels kunnen kopen.
Voor een "relaxdagje" heb ik nu wel genoeg gedaan, vind ik, dus "tot het volgende verslag".

• 22 Juli 2012 - 14:28

Bibiana:

Wat zien jullie toch allemaal mooie dingen daar.

Vandaag hebben wij zomersweer en de rest van de week is het ook goed warm, eindelijk :).

Hier is verder alles goed, alles onder controle ;). Have fun!

Lfs. x

• 22 Juli 2012 - 16:42

Iris:

Kei lief jullie felicitatie! Jullie zijn de eerste!!! Want in Nederland zijn we morgen pas jarig ;)
    Heel erg leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven!
    En bij de douane ging het bij ons in Amerika toch ook anders aan toe...
    Geniet er van!! X Iris

• 22 Juli 2012 - 19:49

Jozef En Ans:

wat leuk dat jullie zo leuk het in canada hebben , jullie relaxen weinig want jullie zijn bijzonder actief, gisteravond zijn jullie neef jan en dieny uit de peel hiergeweest en vertelde dat rene met zijn gezin er ook heen kwam dat is toch wel leuk met 4 kleine kinderen veel plezier en goed verder genieten gr van ons uit een zonnig peelland

• 22 Juli 2012 - 20:26

Joke En Paul:

Hoi Gerard en Will,

zo te lezen genieten jullie volop,
    houwen zo.....

lieve groetjes

• 23 Juli 2012 - 10:10

Marij En Martin:

Leuk om al jullie belevenissen te volgen, en ik kan me voorstellen dat het er Canada veel te zien is. Veel mooi natuur, rust en ruimte. Geniet er van maar dat hoef ik eigenlijk niet te zeggen want dat is jullie wel toevertrouwd.

Groeten, M&M

• 24 Juli 2012 - 09:41

Maureen:

Goed te lezen ,dat jullie zo genieten! En dank,dat je aan mijn verjaardag hebt gedacht,surprise bleek Tonga Kingdom in de South Pacific!

groeten,
    M

• 27 Juli 2012 - 17:13

27 Juli 2012:

Hallo Gerard en Will,

Leuk om jullie reisverslagen te lezen. Jullie belevenissen herinneren ons sterk aan de rondreis die wij twee jaar geleden in Canada maakten en waar we met veel genoegen aan terug denken. Een onmetelijk land met een geweldige natuur en vele boeiende dingen om te ontdekken. We wensen jullie een prettige voortzetting van de reis en geniet vooral van alle mooie bezienswaardigheden en fijne ervaringen.
    Groeten,
    Truus en Jos

• 28 Juli 2012 - 23:22

Stan:

Hoi Gerard en Will,
    leuk om jullie verhalen te lezen! Jullie genieten volop! Is een een slederijtuig niet een arrenslee?
    Hier is het momenteel (zaterdagavond 23.15 uur) slecht weer: flinke stortbuien en zojuist een bliksemschicht met een gigantische klap dichtbij. Gelukkig niet hier ingeslagen.
    Hartelijke groetjes, Stan.