4e verslag. - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu 4e verslag. - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

4e verslag.

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

29 Juli 2012 | Canada, Ottawa

Het laatste verslag was uit St. John en we zijn alweer een heel stuk verder. Er is of geen tijd om te schrijven of geen WiFi in de B&B.

Het boottochtje hebben we gemaakt en het was leuk en informatief. Een leuke jongen als helper en een oude rot als kapitein. Maar het boottochtje van afgelopen woensdag in St. Andrew's was véél spectaculairder: walvissen spotten! We hebben ze echt gezien, wel 10 (of misschien een paar keer dezelfde) en elke keer als ze gaan spuiten en boven water komen is bijzonder.
St. Andrew's is een heel leuk dorpje, met mooie huisjes en leuke winkeltjes. Verder zij er 6 of7 (!) kerken op een bevolking van ongeveer 1700 mensen. Ze werken wel samen als er feestjes zijn om fondsen te werven. Er is meer dan bij ons een sociaal leven rond de kerken.

In St. John hadden we een B&B waarvan in elk geval de man Jehova getuige is. Er rolden regelmatig Jehova teksten uit de printer. In St. Andrew's zaten wij bij kunstenaars, zij waren beiden erg Frans maar spraken goed Engels. Schilderachtig en met de kleinste douche die we ooit hebben gezien.

Québec is ook heel Frans. Mooie stad met mooie gebouwen, leuke straatjes en veel straatartiesten. Hier zaten we bij een alleenstaande man in een huis aan de rivier. Ook erg mooi en ook hier een Frans ontbijt.
Na een vermoeiende dag in de stad wachtte gastheer Michel ons op met een glaasje wijn.

Nu in Ottawa. waar we in een B&B zitten van een moeder met haar zoon. 't Is al laat en ik ben net een heel stuk tekst kwijtgeraakt. Moest ik alles weer overdoen, vandaar enigszins in telegram stijl.

• 29 Juli 2012 - 08:40

EEN ANTWOORD VOOR WILL EN GERARD:

HALLO GERARD EN WILL
    LEUK OM ZOVEEL MOOIE DINGEN TE BEKIJKEN EN ONS STEEDS WEER HET GEVOEL GEVEN , OF DAT WIJ ER OOK WAT VAN KUNNN ZIEN EN PROEVEN, MAAR IK GELOOF WEL DAT WILL HEEL WAT GESPREKSSTOF ZAL HEBBEN MET DEZE JEHOVE GETUIGE ,WANT ZIJ KENNEN DE TEKSTEN ALLEMAAL ,IEDER MENS BELEEFT HET OP ZIJN EIGEN MANIER, MAAR JULLIE GENIETEN NOG MAAR LEKKER VAN DEZE MOOIE NATUUR EN WATERVALLEN WANT DAAR STAAT CANADA TOCH VOOR BEKEND

GR VAN ONS UIT DIT MOOIE PEELLAND WAAR NU HET OOK HEEL WARM IS EN BENOUWD

• 29 Juli 2012 - 10:33

Eefje & Sjraar:

Walvissen gespot ?!?! Wat waanzinnig! Heel veel plezier nog en we zijn zeer benieuwd naar de uitgebreide versie van jullie verhalen!

Liefs van ons.

• 29 Juli 2012 - 13:43

Bibiana:

Hoi Will en Gerard,
    Dat is goed balen als jij je verslag hebt gemaakt en daarna verdwijnt :(. Maar jouw telegramstijl van bovenstaande verslag is ook duidelijk hoor.

Wat super dat jullie walvissen hebben gezien, lijkt mij heel indrukwekkend. Hebben jullie de reunie eigenlijk al gehad?

Hier gaat alles goed, ook de voorbereidingen voor de herdenking. De 2e shift is 14.00 uur i.p.v. 15.00 uur en de inschrijving is i.v.m. vakantieperiode verlengd naar 4 augustus. Afgelopen week was het hier erg warm maar vanaf vandaag is het alweer stukken minder nl. 20 graden.

Ik kijk alweer uit naar jouw volgende verslag.

Liefs x