Vancouver 11 september - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu Vancouver 11 september - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Vancouver 11 september

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

12 September 2015 | Canada, Vancouver

Nog mooi weer vandaag maar we horen steeds op de TV en ook van nicht Joan in Calgary dat het gaat omslaan en dat het nat en koud wordt "very cold air is plunging in from the northern territories....". Gisteren dus extra genieten van het mooie zonnige weer. Vancouver ligt heel mooi, op zoveel plaatsen zij er mooie uitzichten, over het water en de skyline van de stad. Watervliegtuigjes stijgen op en gaan landen, ontelbare jachten...
Gistermorgen begonnen op Granville Island, mooi wijkje onder een brug, hele leuke markt, veel watersportwinkels en galleries. Speelplaats voor kinderen, oudjes die in een groep in een grote kano terug kwamen van hun morning excersise, mensen die op een terras zitten te lezen ect.
Daarna naar Stanley Park, een mooi park waar heel veel mensen hun tijd doorbrengen, lopend, fietsend, met de auto. De beste manier is waarschijnlijk met de fiets, maar iedereen moet wel dezelfde kant op fietsen....! En Betty, aan helemaal rondlopen hebben we ons niet gewaagd maar het is wel de beste manier denk ik!! Met de auto is het een beetje frusterend dat je bij elke stop moet betalen en je vooraf moet inschatten hoe lang je wilt blijven. Waarom geen dagkaart?? Op een of andere manier voelen we ons een beetje een wandelende geldbuidel. Zo ook bij de lunch. Het is hier normaal om in restaurants 12 tot 15% fooi te geven. In het park bestelden we een broodje bij een balie, kregen een nummer en moesten heel goed opletten wanneer iemand dat nummer riep, moesten zelf opruimen en konden alleen maar kiezen of we 12, 15 of 20% tipten en toen kende ik de gevolgen van het broodje nog niet. Stanley Park is een prachtig park met fantastische uitzichten, mooie bomen en er is van alles te doen, daarom zal het ook wel zo gereguleerd zijn. Vandaag is er een groot "event" waarvoor een aantal parkeerplaatsen zijn afgesloten. In Gastown stonden een paar bolides die daar vandaag ook staan waaronder een McLaren. Een andere sportauto die er staat kostte minimaal 2.2 miljoen Canadian dollars!
Gastown is een ouder gedeelte van de stad waar ook het spoorweg station ligt. Mooie panden, oude straatjes, een stoomklok die elk kwartier fluit, leuk om doorheen te wandelen. Helaas gaf het broodje uit het park wat problemen....dus bijtijds weer terug naar het hotel en zonder eten naar bed.
Het is nu zaterdagochtend, even over 9. We hebben net aan de overkant van het hotel een broodje gegeten en koffie gedronken en straks gaan de op weg naar Harrison Hot Springs, nog steeds met zon en lekkere temperatuur.

• 12 September 2015 - 20:23

Ans En Jozef:

Met veel plezier lees ik jullie verslag van canada maar die 10 procent erboven op te geven dat zullen ze hier weinig krijgen een kleine fooi wel , maar het is ook net wat je gewent bent verder veel plezier en geniet ervan gr vanuit een nat peelland

• 13 September 2015 - 13:40

Betty Visschers:

Als ik jullie verhaal lees zie ik de beelden voor me.......fijn dat jullie in Vancouver nog mooi weer hebben gehad ! Heerlijk genieten !