Schaijk, 30 september - Reisverslag uit Schaijk, Nederland van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu Schaijk, 30 september - Reisverslag uit Schaijk, Nederland van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

Schaijk, 30 september

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

30 September 2015 | Nederland, Schaijk

Gerard vond dat ik toch nog een verslag moet maken, er was immers nog een laatste (vakantie)dag, nog wel een hele lange. Het is hier thuis 9 uur later dan in British Columbia. Nou tel maar uit: half zeven opgestaan want de ferry van Swartz Bay op Victoria Island naar Tsawwassen van 9.00 uur moest worden gehaald, vanuit Victoria een goed half uur rijden. En hoewel ik de zuiderling ben, wil ik altijd wel ruim op tijd zijn en Gerard als ”noorderling” heeft dat veel minder. Dus toch nog even iets ontbijten toen als ”echte Canadezen” een beker koffie met dekseltje mee in de auto.
Er stond een gigantische rij auto’s te wachten bij de ferry en het laden ging heel wat sneller dan in Prince Rupert. In een kwartiertje stond alles op de veerboot.
Het is ongeveer anderhalf uur varen, tussen eilanden door, prachtige omgeving en met alweer mooi zonnig weer vandaag was het een prachtige overtocht. Ik ben geen shopper, maar met een winkeltje aan boord en de creditkaart bij de hand is lukt het me niet om zonder tasje of zakje van de ferry af te gaan. Handschoenen en nog een warme sjaal, alweer nuttige dingen :).
Het ontschepen ging ook snel en wij waren de laatste auto die van de ferry afreden. Vanaf Tsawwassen naar de luchthaven is ook nog een half uurtje rijden.
De naam Tsawwassen is de naam van een First Nations tribe of clan en betekent ”land facing the sea”. Uit onderzoek is gebleken dat ze al meer dan 4000 jaar wonen op het vaste land en de eilanden in het zuidwesten van Canada en mogelijk ook wel een stukje VS, want met het trekken van de landsgrenzen is geen rekening gehouden met de gebieden de stammen die er woonden.

En toen was het tijd om ons autootje in te leveren. Ik gebruik expres autootje want ook nu kregen we op de ferry een plekje voor een ”small car”. Je ziet bij hotels en winkels ook aparte parkeerplaatsen voor ”small cars”. Enfin, hij was groot genoeg voor ons en heeft ons in bijna 3 weken toch naar heel wat plaatsen gebracht, met behulp van onze eigen Tom Tom waar de kaarten van Canada en Alaska uit 2012 nog opzaten maar behalve een nieuw stuk weg naar de luchthaven kende hij nog alle wegen!!

Ingecheckt op de luchthaven en wat gegeten. De tijd ging snel want een mevrouw uit California, die op cruise was geweest naar Alaska en naast ons zat had heel wat te vertellen. Haar man was ”Marine” en hij moest werken dus was ze alleen op vakantie.

Om 15.50 vertrokken we uit Vancouver en vanmorgen tegen 10.30 liepen we alweer op Schiphol.
Met de shuttle bus naar Van der Valk, auto opgehaald en nu zijn we dus weer thuis. Ik heb vanmiddag een paar uurtjes geslapen en ben nu nog fit genoeg om dit laatste verslag te maken……

Leuk dat jullie onze belevenissen hebben willen volgen en ik hoop dat er voor mij weer een volgende gelegenheid komt om reisverslagjes en voor Gerard om foto’s te maken voor http://gerardenwill.waarbenjij.nu/ .

• 01 Oktober 2015 - 18:35

Ans Van Munster:

will en gerad bedankt van jullie voor onze mooie vakantie reis die wij te samen met jullie hebben mogen mee genieten , en nu verwachten wij jullie binnenkort gr ans

• 04 Oktober 2015 - 10:56

Maureen:

Bedankt voor het kunnen volgen van jullie reis. Leuke verslagen!
    groeten,Maureen

• 09 Oktober 2015 - 12:28

Maria & Frans:

Hallo Gerard & Will,
    Altijd weer een hele belevenis om jullie vakantie (verslag) te volgen .
    We hebben grotendeels de reis gevolgd en genoten !!
    Nu even "landen" en dan komen vervolgplannetjes vanzelf wel......
    groetjes, Maria & Frans