Campbell River, 26 september - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu Campbell River, 26 september - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

Campbell River, 26 september

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

26 September 2015 | Canada, Campbell River

Vanmorgen vroeg opgestaan om het laatste stukje van de Inside Passage naar Victoria Island te zien. En wat een verassing, een prachtige zonsopgang.
Tegen 8.45 reden we van de ferry af en na anderhalf uur rijden door onbewoond gebied was er een klein dorpje, Woss, waar we konden tanken en een verlaat ontbijt konden krijgen. Bij het tankstation en restaurantje hoorde ook nog een general store. En het was echt een winkel waar je van alles kon kopen, van kunstaas voor vliegvissen, messen, zagen, levensmiddelen, sterke drank en wijn (en daar moet je hier een speciale vergunning voor hebben, in normale supermarkten wordt geen wijn verkocht), videotheek, bibliotheek, wenskaarten, kortom van alles voor een dorp met 150 inwoners en 50 tijdelijke bewoners (voor de houtkap) in the middle of nowhere.
Het noorden van Victoria Island is vrijwel onbewoond en de dorpen die aan de westkust liggen zijn alleen over het water te bereiken.

We waren al redelijk op tijd in Campbell Rivier en hebben een stukje downtown bekeken en wat inkopen gedaan. Geen souvenirs maar nuttige zaken zoals een paar mocassin-pantoffels en twee riemen voor Gerard in een soort wild-west zaak. Peter, je zou hier niet geweten hebben welke cowboy laarzen je moest kiezen, zoveel keuze. Een Chinees had er ook moeite mee maar de mevrouw van de winkel was een uitstekende adviseur en lette ook heel goed op of ze wel precies goed pasten. De Chinees spraken we later nog in een koffiehuis/restaurant en hij had zijn nieuwe laarzen aan en z’n oude schoenen in een doos.
Een van de jongens in het koffiehuis begroette ons in het Nederlands, blij dat hij het weer kon spreken, hij had 10 maanden in Hippolytushoef gewoond in het kader van een studentenuitwisseling.
We hebben vanuit onze hotelkamer een prachtig uitzicht over het water, het is nu volle maan en die schittert prachtig over het water.
Het was lekker weer vandaag, niet heel warm maar wel zonnig en dat is een welkome afwisseling na alle regen. Hier trouwens ook want het heeft de afgelopen vier dagen gegoten en mensen begroeten elkaar dan ook met ”what a lovely day today”.
Voor de komende dagen is de weersverwachting ook goed dus de dikke truien kunnen onder in het koffer!

En Iris, er is al veel dicht omdat het seizoen eigenlijk voorbij is, zeker in het noorden. Daar zijn ze, net als de ferry, al overgegaan op de ”winterdienstregeling”.

• 27 September 2015 - 10:57

Marij:

Mooie foto's en zo te zien veel rust en stilte