Monmouth, Chesil Bank 7 juli 2019 - Reisverslag uit Monmouth, Verenigd Koninkrijk van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu Monmouth, Chesil Bank 7 juli 2019 - Reisverslag uit Monmouth, Verenigd Koninkrijk van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

Monmouth, Chesil Bank 7 juli 2019

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

07 Juli 2019 | Verenigd Koninkrijk, Monmouth

Zondagmorgen, gisteravond was "waarbenjij.nu" in onderhoud!

zaterdag 6 juli:
Vanochtend begon weer zonnig. Zó zonnig, dat we na het ontbijt buiten een schaduwplekje opzochten om onze koffie te drinken.
Op weg naar The Kymin betrok de lucht snel en bleef het de hele dag bewolkt en toen we net het Italiaans restaurantje verlieten regende het zelfs een heel klein beetje……
En op the Kyman begon vandaag iemand over de brexit……. na 8 dagen!!!!

De Kymin, is een heuvel met uitzicht op Monmouth, in Monmouthshire, Wales. Het ligt ongeveer anderhalve kilometer ten oosten van Monmouth, aan de oostelijke kant van de rivier de Wye en grenzend aan het Forest of Dean en Engeland.

Op de top staat een klein gebouwtje waar Lord Nelson op 19 augustus 1802 heeft ontbeten met de beruchte Lady Hamilton en haar man.
Ze bezochten ook de Naval Tempel die er vlak bij staat, een beetje bizar omdat die tempel waarschijnlijk geïnspireerd was op de overwinning van Nelson van de slag op de Nijl in 1798.
Op de een van de kanten van de tempel is een muurschildering van die slag en hij bestudeerde die met een opera-kijker alsof het over iemand anders ging; aldus een inwoner van Monmouth.

Het uitzicht is prachtig…. fenomenaal.
De weg er naar toe is net één auto breed en als er een tegenligger komt moet er iemand achteruit gaan rijden. Dat gebeurde ons ook toen er opeens een busje opdook. In tegenstelling tot andere beleefde Britten die zwaaien als je ze ruimte geeft, keek hij niet eens.

Toen naar Symonds Yat Rock maar daar was het zo druk op de parkeerplaats dat we, voordat we het in de gaten hadden, al op de weg eruit zaten. Tja, het is zondag en het lijkt wel of iedereen op stap is. Toen we Monmouth uitreden stond het verkeer ook aan alle kanten vast vanwege de Monmouth show.
Hier en daar hebben we ook problemen met de navigatie omdat we in het grensgebied
van Engeland en Wales zitten en dat zijn wel twee verschillende landen.

Dat ontdekten we ook in Chepstow; onze kaart van de National Heritage Trust werd hooghartig geweigerd: Engelse kaarten accepteren wij niet. We hebben onze eigen Trust!!! Nou dan maar niet… de binnenkant van het kasteel (de ruïne) heeft dezelfde stenen als de buitenkant…!
Het kasteel ligt wel mooi aan een bocht van de rivier Wye en dat is een getijden-rivier. Het verschil tussen laag en hoog water kan wel 14 meter zijn.
We zijn over de gietijzeren brug gelopen, gebouwd in 1816. Halverwege de brug loopt de grens tussen Wales en Engeland. Daarna nog een wandelingetje door Chepstow.

De terugweg naar Monmouth was nog even gecompliceerd omdat de route aangegeven door de navigatie, was afgesloten. Dus terug naar Chepstow en van daaruit de kortste route genomen in plaats van de snelste. Het is hier niet zo als in Nederland, waar we overal wel alternatieve verbindingen hebben.

In Monmouth konden we, ook al hadden we niet gereserveerd, bij de Italiaan terecht als we binnen 1 1/2 uur konden eten, dus aten wij binnen die tijd en zijn we nu weer terug in de airbnb.

Ik voel me iets beter vandaag, de hoestbuien worden iets minder, alleen bij inspanning gaat het nog fout. Nog even rustig aan dus!

• 07 Juli 2019 - 09:08

Ans :

Wat fijn will dat jij weer herstellende bent van jou zomergriep en dan kun jijnvan al het schone en mooie te samen ook meer genieten gr