Oakridge Lynch, Cuckoo Cottage 8 juli 2019 - Reisverslag uit Stroud, Verenigd Koninkrijk van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu Oakridge Lynch, Cuckoo Cottage 8 juli 2019 - Reisverslag uit Stroud, Verenigd Koninkrijk van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

Oakridge Lynch, Cuckoo Cottage 8 juli 2019

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

08 Juli 2019 | Verenigd Koninkrijk, Stroud

Vanmorgen was het wat nevelig en bewolkt, maar…….even later brak de zon door en werd het gewoon weer warm, zelfs te warm om lang in de zon te zitten! En het ”B”woord weer niet gehoord, iedereen lijkt er helemaal klaar mee te zijn. Onze gastheer en gastvrouw zijn ”remainers”, dat weten we wél.

Ook leuk is dat ze op 19 oktober met hun koor optreden in de schouwburg in Venray, vanwege 75 jaar bevrijding en er is ook nog een optreden gepland op het Engels kerkhof op zondagochtend en bij de ruïne van het kasteel van Geijsteren op zondagmiddag. Ze zijn nu druk bezig hun repertoire in te studeren.

Sue had vanmorgen een heerlijk ontbijtje, ongewoon voor hier met plakjes ham en kaas en natuurlijk (zelfgemaakte) heerlijke marmelade en een jam van blauwe bessen met vlierbessen, ook heerlijk. Alles wat teveel is eet Charlie wel op, de koekjes die wij niet aten, het extra geroosterde sneetje brood ect.

Vandaag hebben we een rondje Cotswolds gedaan, het is Area of Outstanding Natural Beauty, dat betekent dat deze gebieden dezelfde status hebben als nationale parken en dus beschermde gebieden zijn.

De eerste stop was bij een overblijfsel van een Romeinse villa. De Romeinen zijn hier zo’n 400 jaar geweest tot 410 na Chr. toen ze het land opgaven omdat er teveel conflicten waren. Ze zijn wel de naamgevers: Brittannia komt uit hun koker.
Helaas konden we het mozaïek van het badhuis niet zien want dat gebouw was gesloten.
Het ligt in een mooie omgeving en het was nog een behoorlijk eindje lopen van de parkeerplaats.

Via Cheltenham en Winchcombe zijn we naar Broadway gereden. De oude centra zien er allemaal heel mooi uit met de gebouwen van Cotswold Stone en het is er ook druk; veel toeristen.
In Broadway hebben we fish & chips gegeten, met 1/2 pint lager voor Gerard en voor mij cider van peer; Engelser kan het niet. En voor degenen die bij fish en chips denken aan een zompige jas om de vis en slappe friet in een krant….nee zo is een goede fish en chips niet. Knapperig dun jasje, krokante frites en ”mushy peas” dat zijn grofgeprakte erwtjes, in dit geval met mint.
Vanavond eten we een sandwich…..op maandag zijn de meeste eetgelegenheden gesloten dus dit was een prima oplossing.

Bij het restaurant raakten we aan de praat met een Duitse jongen (met vriendin maar die zei niet veel). Hij sprak goed Engels en vertelde dat hij in de UK is vanwege een concert van Rammstein in Milton Keynes. Hij is een echte fan die hun concerten over de hele wereld bezoekt en daar vaak een vakantie van maakt. Vergelijkingen met de teksten van Bob Dylan werden gemaakt… leuk zo’n uitwisseling!

Nu hopen we wel dat we geen bekeuring hebben gekregen voor te lang parkeren op een ”short stay” plaats waar je maximaal 1 uur mag staan en dan de eerste 2 uur niet mag terugkomen. Hoe dat wordt gecontroleerd en door wie?????

Terug gereden via Moreton-in-Marsh, Stow-on-the-Wold, Bourton-on-the-Water en Northleach waar we een stop hebben gemaakt voor een drankje en foto’s en Cirenchester waar we morgen nog even willen gaan kijken. Ergens onderweg zijn we op Clapton Hill geweest (zou Eric Clapton hier vandaan komen?) Het waren alleen een paar boerderijen aan het einde van de wereld.

We hebben vandaag ook weer de nodige ”country lanes” gereden; één auto breed en soms zelfs zonder uitwijkplaats in de buurt zodat er eentje achteruit moet, soms waren wij dat!

In de buurt van Stroud, in een ”alles” winkeltje van een Indiër, een paar sandwiches gekocht. En die gaan we zo dadelijk opeten

• 08 Juli 2019 - 19:12

Joke:

Wat leuk om te horen dat zij een optreden verzorgen in Venray! Hoe heet het koor?
    Fijne dagen!

• 08 Juli 2019 - 19:41

Dimphy:

Hoi Will en Gerard,

Wat klinkt dat allemaal mooi en interessant!
    Ik mis deze keer wel de mooie foto's van Gerard?
    Geniet er van!

• 09 Juli 2019 - 10:03

Elly:

Hoi hoi
    De tijd vliegt alweer. Jullie zien en doen aardig wat!
    Leuk om te lezen en te volgen. Veel plezier nog en niet weer ziek worden.
    Groetjes Elly

• 09 Juli 2019 - 11:38

Ans :

Het is alleen lekker eten veel bekijken en echt genieten waar jullie overal komen de tijd gaat zo wel heel snel voorbij gr