Oakridge Lynch, Cuckoo cottage 7 juli 2019 - Reisverslag uit Stroud, Verenigd Koninkrijk van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu Oakridge Lynch, Cuckoo cottage 7 juli 2019 - Reisverslag uit Stroud, Verenigd Koninkrijk van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

Oakridge Lynch, Cuckoo cottage 7 juli 2019

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

07 Juli 2019 | Verenigd Koninkrijk, Stroud

Alweer zonnig vandaag! Wendy heeft een echt Engels ontbijt verzorgd waarvoor we £ 4,- pp extra betalen: eitjes van eigen kippen, bacon, worstjes, champignons en tomaat, verder staat alles van het normale ontbijt er ook nog!

Na het afscheid zijn we toch nog maar een keertje naar Symonds Yat Rock gereden en nu lukte het wel een parkeerplaatsje te vinden. We hebben geen spijt van deze beslissing, want boven op Symonds Yat (iemand zei dat "Yat" passage of doorgang betekent?) Rock was het uitzicht nóg mooier dan gisteren op de Kymin. De rivier Wye meandert door het landschap en de hele omgeving ziet er prachtig uit.

Daarna naar Ross-on-Wye gereden, een mooi stadje, natuurlijk aan de rivier de Wye. Eigenlijk is het maar een smal riviertje hier, maar wel heel mooi. Verder de nodige oude geveltjes. Bij de kerk ligt een rijtje van 7 Tudor huisjes die gerenoveerd zijn in 1675 (!!) en ook nog in 1960. Toen zijn van de 7 huisjes 3 woningen gemaakt. Maar de oorspronkelijke gevel, met 7 deuren, is intact gebleven.
Op het kerkhof staat een monument voor de 315 bewoners die tijdens een pest-epidemie zijn overleden.

Tegen 17.00 uur kwamen we aan in Oakridge Lynch, net op tijd om, samen met onze gastvrouw Sue en haar man Charlie de 2e helft van de voetbalwedstrijd van de Nederlandse dames tegen de V.S. te zien. Iedereen hier is voor oranje maar helaas: de USA first.

Airbnb: Cuckoo cottage,Oakridge Lynch, England GL67NR, United Kingdom
(£100.58)

Vanavond ergens buiten Stroud gegeten. Op een hooggelegen plek tussen de koeien en de golfers. De weg heen werden we geleid door Charlie die voor ons reed en ging naar een restaurant in de buurt van Minchinhampton Common
We waren nog maar net op tijd om te kunnen eten: een echte Engelse Sunday roast, met Yorkshire pudding, turnips en alles wat er verder bij hoort.

Na de prachtige zonsondergang teruggereden en dat was nog even gecompliceerd maar het lukte na een paar keer verkeerd te zijn gereden.
We hebben hier een hele mooie kamer en een lekker bed en daar duik ik nu in!

• 08 Juli 2019 - 04:05

Arie:

Jolly Old England zou ik zeggen. Ik krijg de sfeer goed mee en het voelt precies zoals ik me Engeland altijd heb voorgesteld. Moet toch ook maar eens een keertje gaan trekken in Zuid Engeland. Have fun.