Zakynthos, vrijdag 10 juni - Reisverslag uit Limni Keriou, Griekenland van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu Zakynthos, vrijdag 10 juni - Reisverslag uit Limni Keriou, Griekenland van Gerard en Will de Bruijn en Janssen - WaarBenJij.nu

Zakynthos, vrijdag 10 juni

Door: Will

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Will

10 Juni 2016 | Griekenland, Limni Keriou

Porto Tsi Ostrias, Limni Keriou, vrijdag 10 juni 10.55.

De koffers zijn gepakt en we gaan straks op pad naar Zakynthos stad. Eerst even uitchecken bij dit wonderlijk onderkomen. Zoals ik al schreef is het een ongezellig blokkendoos, waar de douche alleen kokend of koud water geeft. Net als je denkt dat het een lekker temperatuurtje heeft wordt het water weer ijskoud, brrr, of kokend heet. Wat het hier toch heel leuk maakt is de familie en het eten.

Gisteravond hebben we hier gegeten, een traditionele Griekse maaltijd. Drie voorgerechten kwamen na elkaar op tafel: courgette en aardappel in een lekkere saus, toen een Griekse salade, daarna de Griekse stukjes rookworst in een heerlijke saus. Ik dacht dat het laatste gerecht het hoofdgerecht was maar toen kwam er nog een schaal heerlijke kip in een citroensaus met orzo, een pasta in de vorm van rijstkorrels en nog wat stukjes feta. Daarna was er een heerlijk toetje, een soort room met een gelei gemaakt van een mij onbekende lokale vrucht. Daarbij karafje(s) rosé, door de vader gemaakt.
Een van de twee dochters heeft drie kinderen, behalve het kleine meisje nog een oudere zoon en dochter die beiden hielpen in de bediening. Bij het toetje werd het tijd voor entertainment. Zoonlief pakte zijn accordeon en begon te spelen. Even later werden oma en opa er nog bijgehaald om te dansen en te zingen. Vooral oma bleek een gangmaker en wist nauwelijks van ophouden, tot op een gegeven moment haar kleinzoon het genoeg vond. Hij klapte zijn accordeon in, maakte een diepe buiging en vetrok. Heel verstandig want vandaag moet hij weer naar school, net zoals de kleine meisjes.

Wij zijn ook snel weggegaan toen want de fietsclub werd steeds vrolijker en lawaaiiger en wij waren de twee enige andere gasten.

Gerard is nu ook klaar dus de koffers kunnen dicht!

• 10 Juni 2016 - 11:21

Iris:

Wat een leuke reisverslagen!! Een hoop avonturen met lekker eten en drinken, lees ik! Het drankje met de gepureerde aardbeiden maakt mij nieuwsgierig. Maar wat is raki precies?
    Ik zie dat jullie hebben genoten. Hopelijk hebben jullie een goede terugvlucht gehad. En ik ben benieuwd naar de foto's!!!
    Liefs, Iris

• 10 Juni 2016 - 12:26

Sjraar:

Weer ontzettend genoten van jullie belevenissen. Goede reis terug en tot snel! Xx

• 10 Juni 2016 - 20:16

Ronald En Helma:

bedankt voor jullie leuke reisverslagen, goede terugreis !!
    groetjes van ons 2tjes

• 10 Juni 2016 - 21:24

Ans :

Wil dat verbeterd jou niemand om zo de reisverslagen over te brengen of dat wij mee zijn gaan reizen , ook wensen wij jullie een goede terug reis ,nen tot ziens gr van jozef en ans